/
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:

شهروندان با مدیریت مصرف برق، گرمابخش منازل مناطق سردسیر باشند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه شهروندان با مدیریت مصرف برق به تامین گاز شهرهای سردسیر کشور کمک کنند، گفت: شهروندان با خاموش کردن لوازم غیرضروری و کاهش سطح مصارف خود، گرمابخش منازل مردم در استان‌های شمالی و سردسیر باشند.
کد خبر : ۵۰۹۳۴

نبض نفت- عبدالحمیدعباس شیاری اظهار کرد: تامین برق مستمر و پایدار مورد نیاز شهروندان با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از این صنعت یکی از وظایفی است که از سوی شرکت‌های توزیع برق در حال انجام است.

وی افزود: وظیفه شرکت‌های توزیع برق، کنترل بار شبکه و توزیع عادلانه آن میان مشترکین برق در بخش‌های مختلف است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما همراهی شهروندان در مدیریت مصرف می‌تواند به نیروگاه‌ها در بحث تولید و کاهش مصرف کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: شهروندان با مدیریت مصرف برق به تامین گاز شهرهای سردسیر کشور کمک کنند و در این زمینه همراهی داشته باشند.

شیاری عنوان کرد: در تابستان گذشته علیرغم ناترازی‌های میان تولید و مصرف برق، با برنامه‌ریزی‌های صحیح و گسترده در بخش‌های مختلف از جمله کاهش ساعت اداری، تعطیلی صنایع در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف در گرمترین ساعت‌های روز و موکول کردن فعالیت آن‌ها به ساعت‌های دیگر، اجرای طرح‌های تشویقی برای کشاورزان در ساعت پیک و بهره‌گیری رایگان از شبکه برق به مدت ۱۹ الی ۲۰ ساعت در روز و همچنین اخطار و قطع برق مشترکین پرمصرف، توانستیم بدون لحظه‌ای اعمال خاموشی با برنامه به مشترکین خانگی تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: قطعا تامین برق کلانشهر اهواز در تابستان امسال جز با همراهی و همکاری مردم در استان‌های شمالی و غربی کشور و با اعمال و اجرای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی حداکثری آن‌ها محقق نمی‌شد و با همراهی انجام‌شده این مهم محقق و زمینه‌ساز پایداری شبکه برق در تابستان ۱۴۰۱ شد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و اصولی شهروندان از انرژی اعم از گاز و برق گفت: شهروندان در شرایط فعلی با صرفه‌جویی حداکثری و خاموش کردن لوازم غیرضروری و کاهش سطح مصارف خود در زمستان سرد پیش رو، گرمابخش منازل مردم به ویژه در استان‌های شمالی و سردسیر باشند.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر