/
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

اقدام و عمل؛ تحویل 500 دستگاه کامیون کشنده

مراسم تحویل 500 دستگاه کامیون کشنده توسط شرکت ایران خودرو دیزل امروز چهارشنبه سوم اسفند ماه 1401 در حال برگزاری است.
کد خبر : ۵۲۴۲۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در این مراسم، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مدیر ایران خودرو دیزل، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش و برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و بهره‌برداری نیز حضور دارند.

در پروژه نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی کشور، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان دستگاه اجرایی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان مجری و بهره‌بردار است.

بر پایه این گزارش، از جمله اهداف این پروژه مواردی نظیر نوسازی ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای کشور به تعداد 500 دستگاه کامیون کشنده، اجرای طرح کهاب بر روی نفتکش‌های سوخت‌رسان جاده‌ای و تقویت ناوگان حمل و نقل تأمین سوخت مایع نیروگاه‌های کشور است.

شایان ذکر است، نقش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این پروژه سیاسی‌گذاری، نظارت عالیه و پیگیری تحقق هدف است و این پروژه صد در صد ساخت داخل است و تأمین سرمایه این پروژه بر عهده شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی طرف قرارداد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است

اجرای عملیات پایدار تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف از جمله جایگاه‌های عرضه سوخت به ویژه نیروگاه‌های برق حرارتی از جمله نتایج و دستاوردهای این پروژه است.

گفتنی است، تولید این دستگاه‌های کشنده توسط شرکت ایران خودرو دیزل انجام شد و  به میزان هزار و 700 میلیارد تومان توسط شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری شد و تاریخ بهره‌برداری از آن چهارشنبه سوم اسفند ماه سال جاری است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر