/
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

تسلا به کاهش قیمت‌ خودروهای خود ادامه می دهد

شرکت تسلا اعلام کرد: برای تحقق هدف افزایش حجم فروش خود، همچنان به کاهش قیمت‌ها و کاهش حاشیه سود خود ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۵۵۸۲۰

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که در زمان‌های آشفته و در مواقعی که نیاز باشد دوباره قیمت خودرو‌های الکتریکی را کاهش می‌دهد، حتی در شرایطی که داغ شدن جنگ قیمت او با رقبای خودروساز، حاشیه سود این شرکت را کاهش می‌دهد.

تسلا از اواخر سال گذشته چندین بار قیمت محصولاتش را در ایالات متحده، چین و سایر بازار‌ها کاهش داده است و تخفیف‌ها و سایر مشوق‌ها را برای کاهش موجودی خودروهایش افزایش داده است، زیرا سعی دارد در برابر رقابت و عدم اطمینان اقتصادی مقاومت کند.کاهش‌های زیاد قیمت‌ها بر حاشیه سود ناخالص خودرو تسلا ، شاخصی که در صنعت خودروسازی به طور جدی مورد توجه قرار می‌گیرد، تاثیر گذاشته است اما ماسک گفته که تسلا حاشیه سود را فدای رشد حجم تولید خودرو خواهد کرد.

ایلان ماسک می‌گوید: فکر می‌کنم منطقی است که حاشیه سود را به نفع تولید خودرو‌های بیشتر قربانی کنیم و اگر شرایط اقتصاد کلان پایدار نبود، تسلا باید باز هم قیمت‌ها را کاهش می‌داد.

حاشیه سود ناخالص سه ماهه خودروسازی تسلا، بدون احتساب اعتبارات نظارتی، در سه ماهه دوم از ۱۹ درصد در سه ماهه اول به ۱۸.۱ درصد کاهش یافت. تسلا حاشیه سود ناخالص کلی را برای دوره آوریل تا ژوئن ۱۸.۲ درصد گزارش کرد که کمترین میزان در ۱۶ فصل اخیر است.

ماسک، بار دیگر بر انتظارات خود مبنی بر تحویل حدود ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو امسال تاکید کرده، اما گفت که تولید در سه ماهه سوم سال به دلیل توقف برنامه ریزی شده تولید برای ارتقاء کارخانه، اندکی از این هدفگذاری کاهش خواهد یافت. قیمت پایین تر، همراه با معافیت‌های مالیاتی دولتی برای خریداران خودرو‌های برقی در آمریکا و کشور‌های دیگر، تحویل تسلا را به رکورد ۴۶۶ هزار خودرو در دوره آوریل تا ژوئیه در سطح جهان رساند. اما سودآوری این شرکت به دلیل کاهش قیمت ها، تقلیل یافت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر