/
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

توضیحات مدیرعامل آبفای شیراز در خصوص قطعی و افت فشار آب این شهرستان

به دنبال طرح انتقاداتی از سوی شهروندان و رسانه‌ها در خصوص تداوم قطعی و افت فشار آب در مناطق مختلف شیراز، مدیرعامل شرکت آبفا توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.
کد خبر : ۵۵۹۱۹

نبض نفت-بهمن بهروزی، اعلام کرد: شرکت آبفا تدابیری برای گذر از تنش آبی فصل گرم سال در نظر گرفته بود اما با توجه به افزایش شدید دمای هوا و فعالیت کولرهای آبی پُرمصرف، نگرانی تامین آب تشدید شده است.

به نقل از روابط عمومی آبفای شیراز، بهروزی با یادآوری اینکه هم اکنون همزمان چهار دستگاه حفاری چاه آب در شیراز فعال است، هدف از این اقدام را تامین آب شرب مردم ذکر کرده است.

بهروزی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصرف آب را کولرهای آبی به خود اختصاص می‌دهد، توضیح داد: چاه شماره دو خرامه که یکی از منابع تامین کننده آب شهرک سعدی است، دچار ریزش و کدورت شده بود که پس از خارج کردن از مدار و تجهیز چاه، با دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول در مورد چاه ۱۰۱ ابیوردی گفت: چاه مذکور که به دلیل افت سفره، رسوب‌گذاری و کاهش عمق از مدار بهره برداری خارج شده بود، در حال نوسازی و کف‌شکنی است و هم اکنون تا عمق ۲۸۵ متر حفاری شده و به زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهروزی همچنین با اشاره به افزایش جمعیت و روی آوردن همشهریان به مناطق پیرامون، گفت: منطقه قره باغ در نزدیکی شهر شیراز علیرغم وجود چهار حلقه چاه آهکی دچار افت شده بود که پس از جانمایی و اخذ مجوزهای لازم، در حال حفر چاه پنجم هستیم که در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

طی یک ماه اخیر، بارها موضوع افت فشار و قطعی آب در بسیاری از نقاط شهرستان شیراز، توسط مردم و رسانه‌ها منعکس شده است؛ حال آنکه پیش از این مسئولان آبفا تاکید داشتند که وضعیت تامین آب شرب شیراز برای تابستان امسال، پایدار خواهد بود مگر اینکه حادثه‌ای منجر به بروز خلل موقت شود.

از دیگر سو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، نوید نهایی شدن خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز را داده بود، حال آنکه با گذشت حدود یک هفته از این خبر مسرت بخش، هیچ تغییری در کمیت تامین آب شهروندان حاصل و مشاهده نشده است.

علیرغم اعلام مسئولان در خصوص اتمام پروژه خط دوم آبرسانی سد درودزن به شیراز، هنوز آبی از طریق این خط به شبکه توزیع آب شرب شیراز منتقل نشده است.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر