/
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

این خبر راه صعود دلار را سد کرد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 13 شهریور

قیمت دلار عصر دیروز به دنبال اصلاح شدن قیمت طلای آب‌شده و خبر جدید امیر عبدالهیان درباره آماده شدن سند سپتامبر میان ایران و طرف‌های برجامی عقب نشینی کرد.
کد خبر : ۵۶۷۰۲

نبض نفت-قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز با سیگنال افزایشی قیمت طلای آب‌شده و قیمت دلار در سلیمانیه وارد فاز صعود شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هر برگ اسکناس آمریکایی روز یکشنبه تا سطح 49 هزار و 800 تومان بالا رفت. با این حال پس از آنکه قیمت طلای آب‌شده از مرز 10 میلیون و 320 هزار تومان عقب نشینی کرد، سایر بازارها هم شروع به کاهش کردند. طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب تا سطح 49 هزار و 520 تومان پایین آمد. 

 

برخی از معامله‌گران معتقد بودند کاهش قیمت در معاملات عصر به دلیل اظهارات امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران بود. امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات اعلام کرد که صحبت‌ها میان ایران و آمریکا با ابتکار عمان به طور غیرمستقیم در حال انجام است و سندی به نام سند سپتامبر میان ایران و کشورهای عضو برجام آماده است.

معامله‌گران معتقدند در روز دوشنبه قیمت دلار هرات می‌تواند برای شکستن مرز 49 هزار و 600 تا 700 تومان تلاش کند. اگر قیمت در بالای این سطح تثبیت روزانه دهد، می‌تواند خریدار جدید را به بازار بیاورد و به افزایش نرخ تا 50 هزار تومان کمک کند. اما اگر قیمت دلار به بالای مرز مقاومت 49 هزار و 800 تومان نرود حمایت مهم 49 هزار و 200 تا 300 تومان را بر سر راه دارد. در مجموع معامله‌گران معتقدند تا زمانی‌ که قیمت به بالای 50 هزار و 200 تومان نرسد نمی‌توان گفت که روند صعودی است. 

منبع:اقتصاد نیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر