/
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
رصد بازار ارزهای دیجیتال،

صعود قیمت بیت کوین و اتریوم/ پیش بینی بیت‌کوین تا هاوینگ ۲۰۲۴

قیمت اتریوم و قیمت بیت کوین در بازار امروز آرایش صعود به خود گرفته است.
کد خبر : ۵۷۴۱۸

نبض نقت - قیمت بیت‌کوین در سال جاری نسبتا ثابت بوده است؛ هرچند حرکات قیمتی صعودی و نزولی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما به‌طور کلی بیت‌کوین در محدوده مشخصی معامله می‌شود. هرچند از اوج قیمتی در زمان کووید-19 افت بسیاری داشته است، با این حال از زمانی که بیت‌کوین پس از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX به مرز 16 هزار دلاری نزدیک شد و به پایین‌ترین حد خود رسید نیز فاصله دارد.
 هاوینگ رویدادی است که در آن پاداش استخراج رمزارزها نصف می‌شود و به همین دلیل تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت بیت‌کوین دارد. با توجه به فواصل از قبل برنامه‌ریزی‌شده، احتمالا هاوینگ بعدی بیت‌کوین حوالی بهار آینده است. یک‌سال پس از هاوینگ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین تا ۵۳۳درصد افزایش داشت. آیا هاوینگ۲۰۲۴ موجب افزایش قیمت بیت‌کوین می‌شود؟
هاوینگ رویدادی است که تداعی‌گر هنگامه افزایش قیمت بیت‌کوین است. هاوینگ (Halving) در اصطلاح به معنای به دو قسمت مساوی تقسیم کردن است و به موقعیتی اشاره دارد که در آن پاداش ماینرها به نصف کاهش می‌یابد. بنابراین بیت‌کوین کمتری در دسترس است. این رویداد در پی فواصل برنامه‌ریزی‌شده بر اساس تعداد بلوک‌های بیت‌کوین استخراج‌شده، اتفاق می‌افتد. انتظار می‌رود هاوینگ بعدی بیت‌کوین حوالی آوریل2024، زمانی که بلوک شماره 840 هزارم استخراج می‌شود، روی دهد. رویداد هاوینگ را می‌توان شاهدی بر این مدعا در دنیای رمزارز گرفت که با کاهش عرضه، قیمت یک دارایی کمیاب افزایش خواهد یافت.در بازار ارزهای دیجیتال قیمت اتریوم و قیمت بیت کوین امروز صعود کردند. 
آخرین نرخ اتریومامروز اتریوم مانند  با رشد ۱.۸۶ درصدی به ۱,۵۸۵ (یک هزار و پانصد و هشتاد و پنج ) دلار رسید.قیمت بیت کوین امروزامروز بیت کوین با رشد ۳.۲۴ درصدی به ۲۷,۷۶۷ (بیست و هفت هزار و هفتصد و شصت و هفت ) دلار رسید.


منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر