/
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

جزئیات انتشار صورت های مالی 1000 شركت دولتی و عمومی

در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیر بورسی، امروز صورت‌های مالی 1000 شرکت دولتی و عمومی در سامانه کدال منتشر شد.
کد خبر : ۵۷۸۶۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران ، از 1000 صورت مالی منتشر شده، 289 مورد مربوط به شرکت های دولتی اصلی و مادرتخصصی یا فرعی، 273 مورد مربوط به شرکت های زیرمجموعه بانک ها و بیمه ها، 21 مورد مربوط به مناطق آزاد و شرکت های زیرمجموعه، 380 مورد مربوط به شرکت های زیرمجموعه نهاد‌ها و موسسات عمومی غیردولتی، 9 مورد مربوط به فدراسیون‌ها و 28 شرکت تحت نظارت (حاکمیت) دولت است.
در سال گذشته هم صورت مالی 1124 شرکت دولتی و عمومی  در سه مرحله (20 مهر 1401، 20 دی 1401 و 14 فروردین 1402) منتشر شده بود. انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی در سامانه کدال یکی از وعده های وزیر امور اقتصادی و دارایی و یکی از تکالیف این وزارتخانه براساس قانون بودجه است.
در جزء 1 بند «ج» تبصره 2 قانون بودجه 1402 آمده است: «کلیه مؤسسات انتفاعی دولتی، شرکتهای دولتی از جمله شرکتهای مستلزم ذکر یا تصریح نام و شرکتها و یا سازمان های توسعه ای و شرکتهایی که دولت یا شرکتهای تابعه و ذی ربط مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کل کشور مستقیماً یا با یک یا دو واسطه بیش از پنجاه درصد (۵۰% ) سهام آن را در اختیار دارند و شرکتهای تحت نظارت (کنترل) دولت در سال ۱۴۰۲ مشمول نظارت دیوان محاسبات کشور خواهند بود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است صورت مالی شرکتهای مذکور را سالانه و میان دوره ای به صورت عمومی و در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) منتشر کند».

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر