/
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
در بیست‌وششمین ژورنال کلاب

انقلاب زیستی و آثارش بر صنعت نفت بررسی شد

بیست‌وششمین ژورنال کلاب با عنوان «انقلاب زیستی و آثار آن بر صنعت نفت» با هدف اطلاع از آخرین پیشرفت‌های علمی و جدیدترین دستاوردهای روز جهان در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
کد خبر : ۵۸۰۰۴

 نبض نفت - سیدمحمدمهدی دستغیب، مدیرگروه بیوفناوری این پژوهشگاه در نشست انقلاب زیستی و آثار آن بر صنعت نفت به موضوع‌های مختلفی مانند معرفی فناوری‌های نوظهور زیستی در دهه اخیر و اثرات انقلاب زیستی در ابعاد گوناگون زندگی انسان اشاره کرد.
پیش‌بینی اثر فناوری‌های نوظهور زیستی بر تحولات صنعت نفت و آینده‌نگاری توسعه زیست‌فناوری نفت در کشور از دیگر مسائلی بود که در این نشست تخصصی درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.
این نشست به همت واحد اطلاعات علمی و مدیریت دانش پژوهشگاه صنعت نفت با حضور متخصصان علاقه‌مند از حوزه‌های مختلف از ‌جمله بیوفناوری، محیط زیست، شیمی و پلیمر و مهندسی نفت برگزار شد.
پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز پژوهشی در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. این پژوهشگاه سال ۱۳۳۸ از سوی شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد و فناوری‌های گوناگونی را در سه حوزه بالادستی نفت‌ و گاز، پایین‌دستی نفت‌ و گاز، انرژی و محیط زیست توسعه داده‌ است.

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر