/
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

افزایش ۱۲ هزار بشکه‌ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون

کد خبر : ۵۸۳۳۱

نبض نفت-  منوچهر حیدری‌نیا با بیان اینکه پروژه تزریق پساب به چاه‌ها یکی از راهبردهای اصلی شرکت همسو با صیانت از زیست‌بوم پیرامونی تأسیسات به‌ویژه در بخش آب و خاک است، اظهار کرد: پمپ‌های گریز از مرکز اصلی‌ترین تجهیز فرآیندی کنترل پساب نمک‌زدایی به‌شمار می‌آیند که با نصب آنها به جای پمپ‌های P33 برند سانداین، ظرفیت تزریق پساب را به حدود ۳ برابر ارتقا بخشیدیم.
وی افزود: پمپ P68 یک پمپ گریز از مرکز (multi stage) با فشار خروجی ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) و ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار بشکه در روز است که مزایایی همچون انتقال پرقدرت پساب، قابلیت اطمینان، پایداری، حذف آلاینده‌های صوتی و کاهش هزینه‌های تعمیراتی را نسبت به پمپ‌های سانداین دارد.
رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با قدردانی از همه کارکنان اجرای این پروژه، اظهار کرد: به‌زودی دو پمپ P58 و P100 دیگر در واحدهای نمک‌زدایی شماره ۳ و ۶ این شرکت نصب خواهد شد. ‌
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند و عملیات تولید از میدان‌های نفتی مارون، کوپال و  شادگان را به‌عهده دارد.

 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر