/
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی انرژی بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت و وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی انرژی در کشور بودند و خدمات وزارت نفت در این حوزه قابل توجه و تقدیر است.
کد خبر : ۵۸۳۷۰

نبض نفت-  منصور شکرالهی صبح امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) در همایش «تقدیر از تلاشگران سوخت‌رسانی»  با حضور جمعی از مدیران وزارت نفت و صنعت پالایش و پخش و دست‌اندرکاران عرصه سوخت‌رسانی در دیگر دستگاه‌های کشور، بیان کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی فعال انرژی بوده است که امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان، فروش نفت در حیات خلوت آمریکا، صادرات حجم قابل توجهی نفت خام و میعاتات گازی از خدمات ارزشمند وزارت نفت و اقدامات خوب مقام عالی وزیر نفت بوده است.
وی افزود: توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین با امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های متعدد و صادرات خدمات فنی - مهندسی نیز از دیگر اقدام‌هلی مهم وزارت نفت دولت سیزدهم بوده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات تنگاتنگ وزارت نفت در منطقه و فراتر از آن در پروژه‌های فراسرزمینی که در این دولت شکل‌ گرفت، در اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.
شکرالهی بیان کرد: وصول درآمدهای نفتی، افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی پتروشیمی، تحقق پروژه‌های فراسرزمینی در حوزه صنایع پالایشی و پتروشیمی برای نخستین بار در این دولت، تحقق تعهدات بودجه‌ای و افزایش وصول درآمدهای صادرات نفت کارهای بزرگی بوده است که نتیجه و ماحصل آن بوده است که به صورت ویژه از وزیر نفت و همه کارکنان وزارت نفت تشکر می‌کنم.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مشکل اساسی در سوخت‌رسانی ایجاد شد که از مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تلاش برای ایجاد تراز بین تولید و مصرف قدردانی می‌کنم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نوسازی سامانه هوشمند سوخت با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی، تامین مطلوب سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی در کشور از دیگر اقدامات موثر وزرات نفت دولت سیزدهم و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده است که قابل تقدیر است.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر