/
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

گام بلند بهداشت و درمان صنعت نفت در استقرار اورژانس هوایی

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با تاکید بر ارتقا ارائه خدمات درمانی و حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت در شرایط اورژانسی بر لزوم استقرار اورژانس هوایی در مناطق عملیاتی تاکید و خبر از راه اندازی اورژانس هوایی در مناطق جنوبی کشور را داد .
کد خبر : ۵۸۵۰۱

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر دهقان با اشاره به گستردگی سایت های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سطح استان خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، ایلام و حتی بوشهر گفت : پراگندگی سایت های مختلف این شرکت باعث شده در صورت بروز اتفاقات ، سوانح و حوادث دسترسی مصدومین به نزدیکترین مرکز درمانی با توجه به بعد مسافت در کمترین زمان امکان پذیر نباشد و این موضوع در سال های گذشته یکی از چالش خدمات رسانی به شمار میرفت که خوشبختانه با تدابیر و هماهنگی  دکتر سید علی جزایری مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ، قراردادی برای تامین بالگرد امدادی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی منعقد شد.

وی افزود : در حال حاضر این بالگرد در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قرار گرفته  و امکان استفاده از خدمات امدادی این بالگرد فراهم است .

دکتر دهقان با اشاره به تجهیزات پزشکی کامل در این بالگرد مانند دی سی شوک ، دستگاه اکسیژن و مانتیتورینگ گفت : از ویژگی های این بالگرد میتوان به جابجایی 6 مصدوم با براکارد و یا 3 برانکارد و 4 مصدوم سرپایی اشاره کرد .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تصریح کرد : شعاع پروازی این بالگرد در محدوده استان خوزستان است .

وی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه در راستای افزایش سرعت در خدمات درمانی در زمان بروز حوادث در مناطق عملیاتی بیان داشت : در همین قرارداد یک دستگاه آمبولانس هوایی (جت فالکوم ) برای جابجایی مصدومینی که نیاز به انتقال به استان های مجاور و یا تهران را دارند پیش بینی شده است.

دکتر دهقان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به فعالیت پتروشیمی های منطقه ماهشهر و پالایشگاه آبادان با هماهنگی مدیران عامل مناطق ماهشهر و آبادان و با همکاری و استقبال مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مقرر شد امکان استفاده از تسهیلات این بالگرد در صورت بروز حوادث ، در این مناطق فراهم شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر