/
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

اجرای موفق پروژه نصب سیستم هشداردهنده آتش و حرارت مخازن ذخیره‌سازی نفت در منطقه قشم

پروژه نصب سیستم هشداردهنده آتش و حرارت به منظور افزایش ایمنی مخازن ذخیره‌سازی نفت منطقه قشم با صرفه‌‌جویی در حدود 15 میلیارد ریال و 600 نفر ساعت کار با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر : ۵۸۶۶۴

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، این پروژه‌‌، بخشی از پروژه‌‌ ایمن‌‌سازی مخازن ذخیره‌‌سازی نفت در منطقه‌‌ قشم جهت جلوگیری از حوادث از جمله آتش‌‌سوزی در زمان بارندگی و صاعقه است. بنابراین واحد نوسازی و تعمیرات منطقه به منظور کاهش هزینه‌‌ها و نیز با توجه به وجود پتانسیل‌‌های دانش فنی و عملی واحد ابزار دقیق منطقه، جهت اجرای پروژه توسط واحد ابزار دقیق اعلام آمادگی کرد.
پس از انجام بررسی‌‌های اولیه، مسیرهای کابل‌‌کشی روزمینی و زیرزمینی، تعیین موقعیت جانکشن‌باکس‌‌ها، نحوه‌‌ نمایش سیگنال و ... مشخص و MTO تجهیزات مورد نیاز تهیه و سفارش‌های خرید ثبت و بلافاصله پس از خریداری تجهیزات، پروژه توسط واحد ابزار دقیق آغاز شد.
در این پروژه به منظور استفاده‌‌های بعدی در سیستم‌‌های ایمنی مخازن از کابل ده زوج جهت انتقال سیگنال استفاده شد که در مجموع ۴۰۰ متر کابل ده زوج به صورت زیرزمینی با بازکردن کلیه‌‌ منهول‌‌های قدیمی و در بعضی نقاط ایجاد مسیر جدید (با همکاری کامل واحد ساختمانی منطقه) همراه با قرار دادن لوله‌‌ پلی‌اتیلن انجام گرفت و حدود ۳۰۰ متر کابل یک زوج به منظور انتقال سیگنال کابل LHD از بالای مخزن تا جانکشن‌باکس جدید نصب شده در پایین مخازن مورد استفاده قرار گرفت.
در مرحله بعد، کنتاکت‌‌های سیستم LHD با کابل ده زوج به اتاق کنترل تاسیسات نفت رسانده شد و به منظور ایجاد یک سطح مستقل ایمنی برای ایزوله کردن سیستم کنترل ESD تاسیسات از آسیب‌‌های احتمالی در اثر صاعقه بهLHD ، از یک پنل اعلان آتش‌سوزی Conventional جدا برای این پروژه استفاده و این پنل به همراه دو عدد ساندر/ فلاشر در اتاق کنترل تاسیسات نصب شد.
در نهایت این پروژه با صرفه‌‌جویی در حدود 15 میلیارد ریال و 600 نفر ساعت کار با موفقیت به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر