/
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
سخنگوی اقتصادی دولت:

رشد اقتصادی با نفت در تابستان امسال به ۷.۱ درصد رسید

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تابستان امسال رشد اقتصادی با نفت به ۷.۱ درصد و بدون احتساب نفت به ۴.۲ درصد رسیده است.
کد خبر : ۵۸۷۱۷

نبض نفت-  سیداحسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در نشست خبری با بیان اینکه تابستان امسال، رشد اقتصادی با نفت به ۷.۱ درصد و بدون احتساب نفت به ۴.۲ درصد رسیده است، اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن در شرایطی در ۶ ماه امسال رشد ۸ درصدی داشتیم که در ۶ ماه سال قبل نیز رشد ۵.۲ درصدی رقم خورده بود، بنابراین رشدهای امسال در تداوم روند رشد سال گذشته رقم خورده است و رشد مقطعی نیست.
وی در ادامه افزود: بنا بر اطلاع من ادغام هیچ‌کدام از صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار نیست، اما اصلاح مدیریت در برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صندوق کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی چند ماه است که در دستور کار این وزارتخانه بوده و پیگیری می‌شود.
سخنگوی اقتصادی دولت درباره حوزه نفت و انرژی نیز تصریح کرد: در دهه ۹۰ به جهت کاهش جدی که در میزان عایدات ارزی و نفتی کشور صورت گرفت امکان تقویت طرف عرضه در بخش‌های مختلفی از جمله بخش انرژی، در اقتصاد ایران بسیار ضعیف و این موضوع باعث شد بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن و انرژی و بخش‌های متعددی فاصله و شکاف ایجاد شود و در بخش مسکن به افزایش قیمت‌ها و فشار به طبقات متوسط و ضعیف مستاجران و تهیه‌کنندگان مسکن منجر شد. در بخش انرژی این فاصله و شکاف موجب شد هزینه‌های بیشتری بر اقتصاد ایران تحمیل شود و گاهی کشور به واردات حامل‌های انرژی محتاج شود.
خاندوزی با اشاره به حل‌وفصل ناترازی‌ها اظهار کرد: هفته گذشته محور همایش اقتصاد ایران اصلاح ساختارها و رفع‌ ناترازی‌ها بود و سیاست دولت تمرکز بر موضوع کاهش ناترازی‌ها از طریق حل مسئله خام‌فروشی، همچنین حرکت کردن به سمت سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف است.

 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر