/
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

تأکید نیجریه بر پایبندی به تعهدهایش در اوپک

وزیر نفت نیجریه از پایبندی این کشور آفریقایی عضو اوپک به تعهدهای خود به این سازمان خبر داد.
کد خبر : ۵۸۸۰۹

به گزارش  نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، هاینکن لوکپوبیری روز جمعه (یکم دی‌ماه) یک روز پس از تصمیم آنگولا برای غیرفعال کردن عضویت خود در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بر تعهد خود به این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
وی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه تعهد این کشور آفریقایی به اوپک تزلزل‌ناپذیر است، تصریح کرد: همکاری ما در داخل سازمان برای تقویت ثبات و پایداری در بازار نفت بسیار مهم است.
وزیر نفت نیجریه ادامه داد: ما در تعهد خود به اهداف اوپک مصمم هستیم و در عین حال فعالانه با این سازمان برای رسیدگی به نگرانی‌هایی که نه‌تنها در داخل مرزهای کشور بلکه در سراسر قاره آفریقا وجود دارد، همکاری داریم.
دیامانتینو آزودو، وزیر نفت آنگولا روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) اعلام کرده بود آنگولا در نظر دارد از اوپک که در ماه‌های اخیر به‌منظور افزایش قیمت‌های نفت به‌دنبال کاهش تولید بوده است، خارج شود.
وی افزوده بود: اوپک دیگر در خدمت منافع آنگولا نیست و این کشور به دو تولیدکننده متوسط اوپک یعنی اکوادور و قطر می‌پیوندد که در یک دهه گذشته این سازمان را ترک کردند.
نیجریه، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا و آنگولا از جمله کشورهایی هستند که پس از سال‌ها ناکامی در دستیابی به اهداف پیشین، اهداف تولید کمتری را برای سال ۲۰۲۴ دریافت کردند.
نیجریه برای سال ۲۰۲۴ میلادی هدف تولید روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای را در نظر گرفته بود، اما اعلام کرده است که در نظر دارد حداقل روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر