/
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهوری به گلستان

نیروگاه علی‌آباد به خطوط لوله فرآورده‌های نفتی متصل می‌شود

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان گلستان، آیین کلنگ‌زنی پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد کتول به شبکه خطوط لوله فرآورده صنعت انتقال نفت کشور به زمین زده شد.
کد خبر : ۵۸۸۲۸

نبض نفت- این آیین به‌صورت همزمان با دیگر پروژه‌های استانی انجام شد که با اجرای آن نیروگاه هزار مگاواتی آذرخش از طریق خط لوله ۸ اینچ نفت‌گاز به‌ طول ۳ هزار و ۲۰۰ متر به فشارشکن علی‌آباد و از طریق آن به خط لوله ۱۰ اینچ حمل فرآورده‌های نفتی علی‌آباد – شاهرود متصل می‌شود.
بخش اعظم تجهیزات و متعلقات این پروژه ملی از محل تولیدات شرکت‌های صنعتی ایرانی تأمین شده و کارشناسان مجرب منطقه شمال به نمایندگی از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آن را اجرا خواهند کرد.
این پروژه پس از سوخت‌رسانی به نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته، گام دوم اجرای برنامه اتصال ۹ نیروگاه بزرگ کشور به شبکه خطوط لوله سراسری انتقال فرآورده محسوب می‌شود که مزیت‌های مهمی شامل پیشگیری از قاچاق سوخت، کاهش ریسک خطرات جاده‌ای و پیشگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از فعالیت کامیون‌های نفتکش، کاهش هزینه‌های صنعت نفت برای انتقال سوخت به نیروگاه و مهم‌تر از همه ایجاد مطمئن‌ترین راه ممکن برای انتقال مواد نفتی یعنی شبکه خطوط لوله را دربر دارد.


 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر