/
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
به میزبانی مدیریت منابع انسانی؛

جلسه بررسی مسائل حوزه منابع انسانی مدیریت تعمیرات برگزار شد

نشست بررسی چالش ها و مسائل حوزه منابع انسانی مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی به میزبانی مدیریت منابع انسانی برگزار شد.
کد خبر : ۵۸۸۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني نفتخيز، این نشست روز سه شنبه (28 آذرماه 1402) در سالن جلسات فنی و تخصصی آموزش و با حضور مدیر، معاونین و تنی چند از روسا و کارشناسان تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی، سرپرست مدیریت منابع انسانی، معاونین ایشان و برخی از روسا و کارشناسان این مجموعه برگزار شد.
ماشاالله فتاحی نیا در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی نیروی انسانی مدیریت تعمیرات، گفت: برای اینکه چرخ صنعت به درستی بچرخد بایستی تلاش کنیم علاوه بر اصلاح قوانین ناقص که جوابگوی فعالیت ما نیستند، اهداف سازمان و کارکنان را در یک راستا قرار دهیم تا پیشرفت حاصل شود.
وی افزود: مشکلات متعدد و فراوانی در حوزه منابع انسانی درطول ایام گذشته بوجود آمده است و می بایست جهت نگهداشت این سرمایه های ارزشمند سازمان اقدامات اساسی و عاجلی صورت پذیرد.
مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی در پایان بیان داشت: کمبود نیروی انسانی و نیاز به جذب نفرات متخصص، عدم تناسب تعداد کارکنان با تخصیص منازل سازمانی، اصلاح ساختار سازمانی و ارتقاء سمت ها، افزایش میانگین اضافه کاری با توجه به تخصصی بودن فعالیت کارکنان این مجموعه، کمبود فضای اداری و طولانی شدن و نامتعارف بودن پرداخت هزینه های درمانی را  از مهمترین مسائل حوزه منابع انسانی این مدیریت برشمرد.
ابوالقاسم حبیبی پور نیز در این نشست گفت: کارکنان عملیاتی، انسان های گرانقدر، ارزشمند و بی ادعایی اند که با عشق و علاقه در سخت ترین شرایط مشغول انجام فعالیت هستند و این نعمت بزرگی است که ما چنین افرادی را در صنعت نفت داریم.
وی افزود: بخشی از مشکلات مدیریت تعمیرات با همت و پیگیری مستمر خودمان قابل برطرف کردن است و با امید به خدا و انرژی و پشتکار در آینده نزدیک شاهد وضعیت متفاوتی خواهیم بود.
سرپرست مدیریت منابع انسانی ادامه داد: ما به درستی نتوانسته ایم سختی کار کارکنان عملیاتی و اهمیت بالای فعالیت در صنعت نفت را به تصویر بکشیم و لازم است این موضوع در اولویت قرارگیرد.
حبیبی پور با اشاره به اینکه بایستی از سبک ها و شیوه های نوین رهبری در برخورد با کارکنان استفاده کنیم، افزود: در چگونگی برخورد با سرمایه های سازمان به ویژه نیروی انسانی متخصص و بامهارت بایستی بسیار دقت کنیم و نیاز است که با تحلیل و شناخت کافی با آنها برخورد شود.
وی گفت: مجموعه مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندیی از شایستگی بالایی برخورد دار است و با جدیت پیگیر رفع مشکلات حوزه منابع انسانی آن خواهیم بود.
سرپرست مدیریت منابع انسانی در پایان بیان داشت: جا دارد در بسیاری از بخش های مدیریت تعمیرات به ویژه بخش های کارگاهی، تمهیداتی برای انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی و ورزشی به کار گرفت.
شایان ذکر است، بزرگترین برنامه تعمیراتی کشور از نظر حجم و ارزش تجهیزات و ماشین آلات و اعتبار مربوط به مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر