/
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

نفت کارت؛ عاملی برای ایجاد انگیزه یا ایجاد تفرقه بین پرسنل وزارت نفت

موضوع حمایت از نیروی انسانی در وزارت نفت با عوامل انگیزشی مانند ارائه ارائه نفت کارت خوب است به شرطی که عاملی برای ایجاد اختلاف بین پرسنل نشود.
..
کد خبر : ۵۸۹۰۷

به گزارش نبض نفت موضوع حمایت از نیروی انسانی در قالب‌های مختلف همواره یکی از چالش‌های منابع انسانی به شمار می‎رود.

در وزارت نفت نیز علی مددی به عنوان معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی عملا برای راضی نگه داشتن پرسنل این وزارتخانه در طی چند سال اخیر دست به اقداماتی زد که برای برخی از پرسنل نفت خوشایند نبوده است.

صدور نفت کارت برای پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی و انتشار خبرهای مربوط به آن در طی یکی دو هفته اخیر اصلا به مذاق نیروهای پیمانکاری خوش نیامده و به گفته برخی از این پرسنل در صورتی که نفت کارت یا همان بن کارت به نیروهای پیمانکاری تعلق نگیرد بیشتر از اینکه این نوع حمایت باعث ایجاد انگیزه در پرسنل شود باعث دلسردی، یاس و ناامیدی و حتی ایجاد اختلاف بین نیروهای پیمانکاری از یک طرف و نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی خواهد شد.

یکی از نیروهای پیمانکاری وزارت نفت با ارسال متنی به پایگاه خبری نبض نفت گفته "جناب مددی وقتی موضوع پرداخت بن کارت به رسمیها و قراردادیها در کل کشور منتشر شد باعث ناراحتی و دلسرد شدن  نیروهای پیمانکاری شد".

این نیروی پیمانکاری در بخش دیگری از پیام ارسالی خود تاکید کرده است "آیا این تبعیض به غیر از ناامیدی و امتناع از تلاش و کار چیزی برای کارگران پیمانکاری باقی می‌گذارد؟ کمی بصیرت و توجه در نگاه انقلابی که خودتان صدای آن بودید خوب است. حدود 6 ماه از تصویب تحویل بن کارت و نفت کارت به نیروهای پیمانکاری در سراسر کشور  می‌گذرد و هیچ خبری نیست و فقط سکوت درمانی شما و تبلیغ این موضوع در رسانه‌های نفتی باعث تغییر نگاه کارگران پیمانکاری به وزارت نفت و عملکرد شما خواهد بود. ما به عنوان نیروی کارگری تاکید می‎کنیم اگر کارگر سرکار  نباشد هیچ دولت ومسئولی سرکار نخواهد بود."

پایگاه خبری نبض نفت به عنوان یک رسانه مستقل معتقد است وزارت نفت در ارائه هر نوع تسهیلات به پرسنل خود باید حق و حقوق جامعه کارگری و نیروهای پیمانکاری را نیز لحاظ کند چرا که بخش اعظمی از امور این وزارتخانه در دستان توانمند کارگران زحمتکشی است که اگر یک روز سر کار حضور نداشته باشند نه چرخ پالایشگاهها می‎چرخد نه چرخ پتروشیمی‎ها.

همچنین لازم است در تصمیم‎گیری و تصویت هر نوع قانون جدید به ویژه در حوزه منابع انسانی تدابیری اندیشیده شود که تسهیلات ارائه شده به نیروی انسانی به جای ایجاد انگیزه بین نیروها، عاملی برای ایجاد تفرقه نشود.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر