/
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
مدیرعامل ساتا در گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی به میزبانی شرکت آریاساسول:

تغییر رویکرد از دولت‌محوری به سمت مردم‌محوری در حال انجام است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از تغییر رویکرد این سازمان در مدیریت کسب و کارها از دولت‌محوری به سمت مردم‌محوری خبر داد و تأکید کرد: برای این منظور با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید تعارض‌ها رفع شود.
کد خبر : ۵۸۹۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، همزمان با گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که با حضور جمعی از مدیرعامل و مدیران ارشد ساتا (سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح)، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل و ارشد، شرکت‌های پتروشیمی و فعالین این‌ صنعت، به میزبانی آریاساسول در هتل سیمرغ تهران برگزار شد، سرتیپ پاسدار دکتر سیدمجید ابن‌الرضا، ضمن گرامیداشت این روز، و تجلیل از حماسه بزرگ نهم دی‌ماه روز بصیرت ایران اسلامی، یاد و خاطره همه شهدای عزیز ایران اسلامی به‌ویژه شهید سردار سیدرضی موسوی را گرامی‌داشت.
سرتیپ ابن‌الرضا ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور از اهمیت برنامه‌ریزی سخن گفت و تصریح کرد: متوسط رشد نقدینگی در 5 سال گذشته تقریبا بین 20 تا 40 درصد بوده است و این در حالی است که افزایش سطح عمومی قیمت‌ها نشان‌دهنده رشد اقتصادی و خالص سرمایه‌گذاری 3 تا 5 درصدی بوده و این حاکی از استهلاک سرمایه بیشتر از زایش آن در کشور است.
ابن‌الرضا ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی به‌طور عمومی و به دلایل مختلف و پیچیده ای شرایط خوبی ندارند و البته باید برای حل مشکلات این صندوق ها برنامه ریزی و تلاش هدفمند در بخش های مرتبط صورت پذیرد.
سهم بزرگ آریاساسول در تأمین منابع کشور:
سرتیپ ابن‌الرضا شرکت پلیمر آریاساسول را یکی از شرکت‌های معتبر صنعت پتروشیمی دانست و تصریح کرد: در شرایط تحریم این شرکت سهم بزرگی در ارزآوری برای کشور به خود اختصاص داده است.
وی مهم‌ترین پیشرفت سال برای آریاساسول را تبدیل شدن به یک شرکت دانش‌بنیان برشمرد و افزود: هرچقدر در حوزه علم به‌ویژه در حوزه صنعت و اقتصاد، سرمایه‌گذاری انجام شود، می‌توان انتظار برداشت عایدی بیشتر داشت.
رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از پیشرفت طرح‌های توسعه شرکت آریاساسول قدردانی کرد و گفت: باید از مجموعه مدیریت آریاساسول و شرکت‌های زیر مجموعه شستان قدردانی کنم.
نکته‌هایی برای تداوم پیشرفت:
سرتیپ پاسدار دکتر ابن‌الرضا بر ضرورت تحول‌‌گرایی در مدیریت مجموعه‌های اقتصادی تأکید کرد و افزود: اگر نگاه تحولی و جهشی نداشته باشیم، زمانی می‌رسد که باید از سرمایه برای تأمین سازمان خود استفاده کنیم.
وی تنوع‌بخشی به حوزه کسب و کار را از دیگر موضوعات مهم در بحث مدیریت بنگاه‌های اقتصادی برشمرد.
مدیرعامل ساتا بر ضرورت استفاده از سرمایه‌های بین‌المللی تأکید کرد و افزود: بهره‌گیری از این سرمایه‌ها و تعامل با کشورها از اهداف سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که کشورهای منطقه دارند برنامه‌ریزی خوبی برای این تعامل انجام شده است و در کنار آن تلاش برای تأمین منابع مالی با نرخ مؤثر از تسهیلات بانک مرکزی و بخش‌های اقتصادی کشور در حال انجام است.
مشارکت مردم در کسب و کارها:
سرتیپ ابن‌الرضا با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در حال تغییر رویکرد دولت‌محور به سمت مردم‌محور است گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید هرجا تعارضی در خصوصی‌سازی وجود دارد، رفع کنیم و مردم را در کسب و کارها مشارکت دهیم و ساتا امیدوار است در این مسیر سال‌های آینده افتخار آفرینی کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از نیروی انسانی به‌عنوان بالاترین و والاترین سرمایه شرکت‌ها یاد کرد و گفت: نیروی انسانی ارزش‌آفرین، خلاق و نوآور می‌تواند شرکت را در مسیر درست قرار دهد و نقش چنین افرادی در شرکت‌ها بسیار پر رنگ و سرنوشت ساز است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر