/
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیرعامل و کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی به‌خاطر پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور قدردانی کرد و گفت: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.
کد خبر : ۵۸۹۶۵

نبض نفت-  محسن خجسته ‌مهر در جلسه وضعیت سوخت زمستانی که روز گذشته در منطقه‌ ویژه پارس برگزار شد، عسلویه را قطب تولید ثروت و گاز کشور دانست و افزود: این منطقه جایگاهی ویژه در طرح‌ها و برنامه‌های کشور دارد.
وی با اشاره به اهمیت راهبردهای مبتنی بر پدافند غیرعامل در صنعت نفت کشور گفت: برخی معتقدند پدافند غیرعامل تنها نیازمند برخی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، در حالی که پیاده‌سازی این راهبرد بیش از هر چیزی مبتنی بر تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.
معاون وزیر نفت پدافند غیرعامل را پیشانی فعالیت‌های صنعت نفت دانست و اظهار کرد: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.
خجسته مهر با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه به نیروی انسانی به‌ویژه در مناطق عملیاتی داشته باشیم، افزود: تکریم کارکنان و ایجاد انگیزه در آنها از موارد مورد تأکید و مهم است که باید به آن توجه شود.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حاشیه حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس نیز  پدافند غیرعامل را نگاهی جدید به تهدیدهای حیات بشری و روشی صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات عنوان کرد.
عباس غریبی گفت: پدافند غیرعامل بستری مهم در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی و حساس کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار، پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.
وی همچنین آن را نیازی ضروری و مستمر دانست که موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به‌منظور تاب‌آوری و پایداری فرآیند صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، مستندات و شرح کار پروژه اصلاح آرایش هوزهای زیرآبی و کابل‌های آنبلیکال گوی شناور و شرح نیاز تجهیزات و ملزومات عملیاتی و فنی مانند برقی کردن شیرهای مینی فولد میترینگ و توپکرانی خطوط تهیه شده و در دست اقدام است.
غریبی همچنین از پیگیری و ارتقای ایستگاه آتش‌نشانی از نوع D به C با توجه به توسعه‌های اخیر پایانه خبر داد.
وی تهیه شرح نیاز خرید دو دستگاه  اطفای حریق، پیگیری افزایش و تأمین اعتبار پروژه اطفای حریق چندراهه و میترینگ سایت یک، تأمین تجهیزات آتش‌نشانی برای سایت بارگیری زمینی، تأمین تجهیزات مقابله با آلودگی در دریا، برقراری خط تلفن هات‌لاین با شرکت‌های معین منطقه و برقراری رزمایش و مانورهای مشترک در طول سال را از دیگر اقدام‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر