/
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

بازدید هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تهران از اقدام دانش بنیان بومی سازی سیستم کنترل بویلر پالایشگاه

اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با حضور در واحد آب برق و بخار، از اقدام دانش بنیان بومی سازی سیستم کنترل بویلر این واحد بازدید کردند.
کد خبر : ۵۸۹۸۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران ؛ وحید عبیری رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تهران به همراه آرمان فر مدیرعامل این شرکت و جمعی از اعضای هیئت مدیره، ضمن بازدید از سیستم کنترل بومی سازی شده بویلر نهم پالایشگاه، با دربندی رئیس تعمیرات برق و ابزار دقیق شرکت پیرامون این دستاورد بزرگ گفت وگو کردند.
گفتنی است برای اولین بار در کشور طی اقدامی دانش بنیان در صنعت پالایش نفت، بومی سازی سیستم کنترل بویلر توسط متخصصان شرکت پالایش نفت تهران با موفقیت انجام شد. سیستم کنترل بویلر واحد آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تهران به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای این واحد که وظیفه کنترل تامین انرژی واحدهای فرآیندی را بر عهده دارد، پس از گذشت بیش از ۱۲ سال به دلایلی چون استهلاک، قدیمی بودن نرم افزار، عدم پشتیبانی شرکت خارجی سازنده از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین قدیمی بودن لایسنس، کارآمدی لازم را نداشت که این مهم علاوه بر صرف زمان و هزینه زیاد منجر به کاهش بهره وری، ریسک بالا و برخی مخاطرات ایمنی در این واحد شده بود. با توجه به تحریم های ظالمانه، نمایندگان شرکت خارجی سازنده هم در خصوص رفع مشکل اقدامی نمی نمودند. ولی با اعتماد مدیریت ارشد سازمان به توان و دانش متخصصان شرکت این دستاورد بزرگ دانش بنیان رقم خورد.
 انجام موفقیت آمیز این طرح که مطابق با استانداردهای روز انجام شده است علاوه بر افزایش بهره وری و ارتقاء ضریب ایمنی واحد، سود سرشاری برای شرکت پالایش نفت تهران به همراه خواهد داشت.
در پایان بازدید، کارشناسان و متخصصان این طرح دانش بنیان، مورد تمجید و تحسین اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران قرار گرفتند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر