/
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
بازار سکه ؛

کاهش هیجان در بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 17 دی

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی شنبه شب حدود 30 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد که در مقایسه با روز شنبه 100 هزار تومان رشد کرده بود.
کد خبر : ۵۹۰۴۸

 نبض نفت - سکه بازان در اولین روز هفته جاری برخلاف مسیر روز پنجشنبه هفته قبل شنا کردند. قیمت سکه دیروز بعد از رشد هیجانی که دو سه روز قبل ثبت کرده بود دیروز وارد فاز اصلاح شد و کاهش چشمگیری را ثبت کرد. 
همین اتفاق باعث شد قیمت سکه امامی هم ریزش ۳۰۰ هزار تومانی را ثبت کند و با ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. نکته مهم در بازار سکه این بود که سایت اتحادیه طلا و جواهر دیروز قیمت‌ها را بالاتر از بازار نقدی اعلام کرد.نرخ سکه امامی در این سایت تقریبا ۲۰۰ هزار تومان گران تر از قیمت بازار بود. 
البته در معاملات پشت خطی شنبه شب قیمت سکه امامی در حدود 30 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد که در مقایسه با روز شنبه 100 هزار تومان رشد کرده بود. 
برخی از تحلیل‌گران می گویند بعد از رشد شارپی قیمت سکه، بازار در شرایط کنونی درحال تخلیه هیجان هفته قبل است و امکان اصلاح بیشتر  قیمت سکه وجود دارد.اما برخی نظر متفاوت تری دارند و می‌گویند در صورت حفظ حمایت‌های بازار ارز و سکه، قیمت‌ها وارد دامنه نوسان جدید خواهد شد.
فعالان بازار می گویند این فلز گران بها در حال حاضر مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. البته اگر طلا و  دلار با سکه هم مسیر نشوند احتمالا سکه هم در سراشیبی خواهد افتاد و به سمت کف کانال ۳۰ میلیون تومان عقب نشینی خواهد کرد.

 

 

 

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر