/
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

تندیس زرین پروژه برتر محیط زیستی به پتروشیمی بوشهر اهدا شد

توسط علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تندیس زرین پروژه برتر محیط زیستی به پتروشیمی بوشهر اهدا شد.
کد خبر : ۵۹۱۳۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت پتروشیمی بوشهر؛ در آئین اختتامیه اولین همایش رویش، با انتخاب هیات داوران، به پاس اجرای پروژه موفق و اثرگذار واحد تکمیلی بازیابی گاز های اسیدی TGTU ((تندیس زرین پروژه برتر محیط زیستی)) به پتروشیمی بوشهر اعطاء شد.
 
شیرین‌سازی گاز پتروشیمی بوشهر، پاک‌ترین واحد پالایشی گاز کشور
دکتر جواد حاتمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات زیست محیطی این شرکت پرداخت.
➖وی در این زمینه تصریح کرد: پتروشیمی بوشهر با وجود اینکه ۳ سال بیشتر از تاسیس واحدهای اصلی آن نمی‌گذرد، اما مجموعه اقدامات مهمی را در ۳ سایت خود انجام داده است.
➖حاتمی ادامه داد: از بهمن ۱۴۰۰ تا مردادماه امسال طرح جامعی را با همکاری دانشگاه اراک به منظور تعیین کامل ورودی‌ها و خروجی‌های شرکت انجام دادیم تا به وسیله آن برنامه‌ریزی‌های زیست محیطی شرکت را تنظیم کنیم.
➖از جمله دیگر اقدامات می‌توان به کاهش شدید نشتی‌های گاز طبیعی در مجموعه هر سه واحد که برای محیط زیست و همچنین سلامت پرسنل آسیب‌های فراوانی دارد، اشاره کرد.
➖مدیرعامل این شرکت در پایان با اشاره به اینکه سایت شیرین‌سازی گاز بوشهر لقب پاک‌ترین واحد پالایش گاز ترش را به خود اختصاص داده افزود: متاسفانه در روزهای اخیر به دلیل آلایندگی صنایع مجاور محیط این سایت با مخاطرات زیادی برای پرسنل همراه بوده است و به همین منظور شیفت کاری پرسنل را به نصف کاهش دادیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر