/
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
اقدامات شاخص کمیته انرژی منطقه بهرگان در چهار سال گذشته تشریح شد؛

افزایش 100 درصدی فضای سبز منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران

جانشین مدیر منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، اقدامات شاخص کمیته انرژی این منطقه عملیاتی در چهار سال گذشته را تشریح کرد.
کد خبر : ۵۹۳۱۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس مسعود بیرانوند گفت: از اقدامات چشمگیر این کمیته با محوریت واحد برنامه‌ریزی منطقه می‌توان به مدیریت بهینه آب و افزایش 100 درصدی فضای سبز منطقه اشاره کرد به طوری که این میزان از 20 هکتار به 40 هکتار رسیده، در حالی که در این مدت با گسترش سیستم آبیاری قطره‌ای، تصفیه پساب بهداشتی و استفاده در آبیاری و ... مصرف آب بیش از 20 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: منطقه بهرگان در این مدت همچنین در ساخت تالابی در دامنه کوه‌های بینک و ذخیره آب برای جانوران مشارکت داشته و 1500 نهال با کمک منطقه و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کاشته شده‌ است.
وی با بیان اینکه مصرف برق در چند سال گذشته با وجود گسترش ساختمان‌ها، واحدهای جدید و ... ثابت مانده است، گفت: این مهم با مدیریت بهینه برق و مصوبات کمیته انرژی، همچنین بکار‌گیری لامپ‌های کم‌مصرف، مدیریت مصرف در تابستان‌ها و ... بدست آمده است. جانشین مدیر منطقه بهرگان، جمع‌آوری گازهای همراه نفت در این منطقه را از دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در زمینه جلوگیری از آلودگی محیط زیست اعلام کرد و گفت: این موضوع در سکوهای سروش و نوروز با موفقیت انجام شده است و در صورت راه‌اندازی سکوی گازی بهرگانسر، منطقه بهرگان به طور 100 درصدی No flaring را رعایت و به صنعت سبز تبدیل خواهد شد.
مهندس بیرانوند افزود: با عملیاتی شدن پروژه در دست مطالعه آبسازی امیدوارم به‌زودی منطقه بهرگان آب مصرفی‌اش را تولید و وابستگی‌اش را به آب سد کوثر به طور کامل متوقف نماید. همچنین برای تولید همزمان آب و برق در منطقه، مطالعه پروژه CHP به طور موازی در حال انجام است و با راه‌اندازی واحد آبسازی سکوهای نوروز و بهرگانسر، همه سکوهای نفتی منطقه بهرگان در این زمینه خودکفا خواهند شد. همچنین برای ایجاد نرم‌افزار پایش آب برای همه شناور‌های منطقه (همانند پایش سوخت) و مدیریت آب شناورها اقدامات موثری انجام شده که به‌زودی به نتیجه می‌رسد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه برق خورشیدی در سایت هندیجان به عنوان پایلوت و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در حال پیگیری است، گفت: محاسبه مصرف سوخت گاز توربین‌های منطقه و سپس دریافت دبی متناسب گاز از سایت گوره و نهایتا خاموشی فلر در منطقه بهرگان از دیگر برنامه‌های در حال اجراست.
جانشین مدیر منطقه عملیاتی بهرگان گفت: از دیگر اقدامات این منطقه در زمینه حفظ محیط زیست، ساخت گلخانه پنجاه هزار واحدی است که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد و نهال مجانی در اختیار هموطنان علاقه‌مند این حوزه در استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه قرار خواهد گرفت.
مهندس بیرانوند در پایان گفت: به لطف و تلاش همه همکاران منطقه عملیاتی بهرگان، این منطقه هم‌اکنون سبزترین منطقه صنعتی جنوب کشور است و امیدوارم به زودی به عنوان سبزترین واحد صنعتی کشور و پایلوتی موفق به صنعت کشور معرفی گردد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر