/
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
ظرفیت انتقال در خط لوله هشتم سراسری گاز به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

پیشرفت پروژه‌های زیرساختی صنعت گاز در استان یزد

با تکمیل و راه‌اندازی ۲ تأسیسات تقویت فشار گاز در شهرهای «دهشیر و اردستان» استان یزد، زنجیره ایستگاه‌های خط هشتم تکمیل شده و به ظرفیت نامی ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد و به این ترتیب از عسلویه تا مرکز کشور و شمال شرق و شمال غرب کشور از مواهب آن بهره‌مند می‌ شوند.
کد خبر : ۵۹۳۳۰

به گزارش  نبض نفت به نقل از شرکت مهندسی توسعه گاز روابط عمومی، رضا نوشادی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران روزهای شنبه و یکشنبه ۳۰ دی و اول بهمن ماه، در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز شهید قربانی مطلق (دهشیر) و شهید فولادی (اردستان) از نزدیک در جریان روند پیشرفت این دو پروژه قرار گرفت.


صمد رحیمی، مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این بازدید با بیان اینکه در خط هشتم سراسری گاز، قبلاً برخی ایستگاه‌ها از جمله خنج، جهرم و صفاشهر و ارسنجان، خیرگو، کاشان و نائین بهره‌برداری شده و ظرفیت آن را تا حدی بالا برده‌اند، اعلام کرد: تأسیسات تقویت فشار گاز شهید قربانی مطلق (دهشیر) به‌منظور ازدیاد ظرفیت خط لوله هشتم سراسری گاز و به روش EPC در حال احداث و راه‌اندازی است. 

وی در ادامه از پیشرفت ۷۹ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: این ایستگاه برای ظرفیت تقریبی ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز طراحی شده و مجهز به ۴ ردیف اسکرابر، توربوکمپرسور و کولر هوایی است.

به گفته رحیمی این ایستگاه دارای آرایش ۳+۱  است و گاز ورودی به آن از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تأمین می شود. ضمن آنکه فشار ورودی این ایستگاه ۹۷۰ PSI و فشار گاز خروجی آن ۱۳۰۵ PSI خواهد بود.

تأسیسات تقویت فشار گاز شهید فولادی اردستان


مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز با اشاره به دیگر ایستگاه در دست احداث بر روی خط لوله هشتم سراسری گاز گفت: ایستگاه تقویت فشار گاز شهید فولادی (اردستان) نیز بر روی خط لوله هشتم سراسری گاز واقع شده است که به‌منظور ازدیاد ظرفیت این خط لوله احداث و راه‌اندازی می‌شود و گاز انتقالی را به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌دهد.

رحیمی در ادامه با اعلام پیشرفت ۷۱ درصدی این پروژه توضیح داد: این ایستگاه با آرایش ۱+۳ مجهز به ۴ ردیف اسکرابر، توربوکمپرسور و کولر هوایی است و گاز ورودی به این ایستگاه از پالایشگاه های فازهای پارس جنوبی تأمین و فشار ورودی ایستگاه ۹۷۰ PSI است و فشار گاز خروجی ۱۳۰۵ PSI خواهد بود.

روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر