/
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

امدادرسانی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران به سرنشینان تانکر سانحه‌دیده در خلیج‌فارس

کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در واحد عملیات دریایی منطقه سیری، سرنشینان یک فروند تانکر فرآورده‌های نفتی که در خلیج‌فارس دچار آتش‌سوزی شده بود را نجات دادند.
کد خبر : ۵۹۴۰۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، واحد عملیات دریایی این منطقه در ساعت 23:15 روز پنج‌شنبه 28 دی از طریق مرکز کنترل نجات دریایی بندرعباس  MRCC مطلع شد که یک فروند تانکر به دلیل آتش‌سوزی درخواست کمک کرده است.
با توجه به فاصله و موقعیت تانکر نسبت به سکوهای نفتی ایلام، بلافاصله شناورهای «دریارخش 1» و «چارلی 2» از جزیره سیری و یدک‌کش «هدایت 6» از سکوی مبارک اعزام و پس از ورود به موقعیت، با یک فروند کشتی که دچار آتش‌سوزی در موتورخانه شده بود مواجه شدند و به سرعت اقدام به مهار آتش‌سوزی کردند. در ادامه همه نفرات تانکر نیز بر روی برد شناور «ناجی 11» اعزامی از اداره بنادر بوموسی پیاده شدند. پس از پایان عملیات مهار آتش‌سوزی و امداد و نجات، سرنشینان تانکر آسیب‌دیده نیز که جراحت سطحی داشتند وارد اسکله سیری شده و پس از رسیدگی پزشکی و درمانی توسط همان شناور ناجی به سمت بوموسی رهسپار شدند.
گفتنی است، سرنشینان این کشتی از اتباع کشورهای هند و پاکستان بودند.
در پایان جا دارد از تلاش‌های همه افراد درگیر در امدادرسانی این حادثه از جمله واحد عملیات دریایی سیری به‌ویژه کاپیتان درباری و کاپیتان آخوندی وکارکنان یدک‌کش «هدایت 6» و آقای قاسمی فرماندهی آن که با شهامت زیاد بر روی تانکر مشتعل در آتش ورود کرده و عملیات مهار آتش‌سوزی را انجام دادند، همچنین مرکز خدمات درمانی سیری، ایمنی، حراست، مخابرات و ... تقدیر و تشکر نماییم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر