/
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

همکاری‌های خارجی صنعت پتروشیمی با دیپلماسی موفق دولت سیزدهم در حال گسترش است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، گفت: فرصت بسیار مطلوبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و همسو به وجود آمده و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.
کد خبر : ۵۹۵۲۲

نبض نفت - مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در پنجمین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق صنعت پتروشیمی منجر به تقویت ارتباط میان صنعت و جوامع پیرامونی می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی با وجود تلاش بدخواهان و مخالفان انقلاب اسلامی، روند توسعه خود را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود تحمیل جنگ و نیز تحریم‌های ظالمانه، با شتاب محقق کرده است، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که ظرفیت صنعت پتروشیمی با تلاش جهادگران و متخصصان خود به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افق صنعت پتروشیمی ایران را امیدبخش دانست و تصریح کرد: امروز طراحی، اجرا، پیش راه‌اندازی، راه‌اندازی و تعمیرات در مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی و از طریق تأمین‌کنندگان و سازندگان ایرانی انجام می‌شود و از وابستگی به خارج از کشور بی‌نیاز شده‌ایم.
شاهمیرزایی با اشاره به بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: با تلاش و همت پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های همکار، ۹۵ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی داخلی سازی شده و از نظر وزنی این رقم به ۹۸ درصد رسیده است.
وی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، افزود: فرصت بسیار مطلوبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و همسو به وجود آمده و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه جمع‌آوری گازهای همراه و خاموشی مشعل‌های صنعت پتروشیمی را از مهمترین راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواند و اظهار کرد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در کمتر از سه سال همه مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش می‌شوند و این هدف با همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی به‌منظور صیانت از محیط زیست و تأمین بخشی از خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی محقق می‌شود.
شاهمیرزایی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر گفت: پتروشیمی‌ها باید با برنامه‌ریزی منسجم به سمت تولید محصول نهایی در مسیر زنجیره حرکت کنند.
وی بیان کرد: باید درهای صنعت برای نوجوانان و جوانان باز شود و راویان پیشرفت با دستاوردهای صنعت پتروشیمی به‌عنوان صنعتی پیشرو آشنا شوند.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر