/
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
وزیر انرژی عربستان:

تأکید ریاض بر تلاش‌های اوپک‌ برای تضمین ثبات بازار نفت

وزیر انرژی عربستان بر نقش اوپک در هوشیاری نسبت به تحولات بازار نفت و آمادگی برای تعدیل سطح تولید بالا یا پایین بر اساس شرایط بازارهای جهانی تأکید کرد.
کد خبر : ۵۹۷۲۸

نبض نفت - عبدالعزیز بن سلمان امروز (دوشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه) گفت: به اعتقاد بنده تقاضای نفت به‌طور مداوم از بعضی از پیش‌بینی‌ها فراتر می‌رود و در عین حال بر تلاش‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ثبات بازار نفت تأکید دارد.
وی همچنین بر نقش اوپک در هوشیاری نسبت به تحولات بازار نفت و آمادگی برای تعدیل سطح تولید بالا یا پایین بر اساس شرایط بازارهای جهانی تأکید کرد.
وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه دستیابی به امنیت انرژی یک مسئولیت جمعی است که نیازمند نوآوری در تأامین امنیت انرژی است، تصریح کرد: عربستان سعودی قصد دارد از همه منابع انرژی جهانی بهره ببرد.
کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس در تازه‌ترین نشست خود بر برنامه کاهش عرضه این ائتلاف تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی و در عین حال کاهش تولید داوطلبانه شماری از اعضا تأکید کرد.
)، پنجاه‌ودومین نشست کارگروه مشترک وزارتی نظارت بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک (اوپک‌پلاس) امروز، یکم فوریه ۲۰۲۴ (پنجشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش شانا، شماری از اعضای اوپک‌پلاس متعهد شده‌اند برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور داوطلبانه افزون بر رقم‌های پیشین و توافق کاهش عرضه موجود، روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.
اعضای اوپک‌پلاس در مجموعه اقدام‌هایی که از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، متعهد شده‌اند در مجموع روزانه ۵ میلیون بشکه یا حدود ۵ درصد از تقاضای روزانه جهانی از تولید خود بکاهند.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر