/
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
با امضای قراردادی در ایران پتروکم:

پکیج استندبای سومک را یک شرکت ایرانی برای پتروشیمی شهید تندگویان مهندسی معکوس می‌کند

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت طاها قالب توس برای مهندسی معکوس، طراحی و ساخت پکیج استندبای سومک تفاهم‌نامه امضا کردند.
کد خبر : ۵۹۷۹۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و حسین خطیبی، مدیر کارخانه طاها قالب توس شامگاه چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) برای مهندسی معکوس، طراحی و ساخت پکیج استندبای سومک در حضور دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در آیین امضای این تفاهم‌نامه، سومک را برای واحدهای پلیمری پتروشیمی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تأمین این تجهیز به دلیل تحریم با مشکل مواجه شده بود و کشورهای خارجی این تجهیز را در اختیار ایران قرار نمی‌دادند.
وی با بیان اینکه این تجهیز یک تجهیز هایتک است و شرکت‌های محدودی در جهان آن را می‌سازند، افزود: در دل تحریم‌ها این فرصت پیش آمد تا با اعتماد به سازندگان داخلی در جهت تأمین این تجهیز گام برداریم.
قاسمی شهری همچنین از امضای ۲۰ تفاهم‌نامه از سوی این شرکت با سازندگان داخلی در آخرین روز (پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم در غرفه این شرکت خبر داد.
حسین خطیبی، مدیر کارخانه شرکت طاها قالب توس هم در این آیین با بیان اینکه پکیج سومک ۵۲۰ قطعه دارد، اظهار داشت: شرکت طاها قالب توس، یک سال و نیم کار تحقیق و توسعه را برای طراحی و ساخت پکیج استندبای سومک انجام داده است.
وی تصریح کرد: این تجهیز برای نخستین‌بار در کشور ساخته شده است و سازندگان آن در جهان محدود هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر