/
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
رئیس‌جمهوری روسیه:

اوپک‌پلاس در تثبیت قیمت نفت موفق بوده است

رئیس‌جمهوری روسیه بر اثر بخشی اقدام‌های اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانی تأکید کرد.
کد خبر : ۶۰۱۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل از  خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه، ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه (۱۵ اسفندماه) گفت: ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) به‌دنبال افزایش بی‌حد و حصر قیمت‌ها نبوده و هدفش ثبات‌بخشی به قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده که در این زمینه هم موفق بوده است.
وی افزود: ما قرار نیست قیمت‌ها را به‌طور نامحدود افزایش دهیم، زیرا این شرایط به نفع هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده نیست و ما تنها قصدمان تثبیت قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی است که تاکنون در این زمینه موفق بوده‌ایم.
رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که هدف ائتلاف اوپک‌پلاس تنظیم قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است.
شماری از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) که پارسال تصمیم گرفته بودند در سه ماه نخست ۲۰۲۴  روزانه در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند، روز یکشنبه (۱۳ اسفندماه) تصمیم گرفتند این رقم کاهش عرضه داوطلبانه را با هدف حمایت از قیمت‌ها در بحبوحه نگرانی‌های رشد جهانی و افزایش تولید غیراوپک برای سه ماه دوم امسال ادامه دهند.
به گزارش شانا، شماری از اعضای اوپک‌پلاس متعهد شده‌اند برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور داوطلبانه افزون بر رقم‌های پیشین و توافق کاهش عرضه موجود، روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.
اعضای اوپک‌پلاس در مجموعه اقدام‌هایی که از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، متعهد شده‌اند در مجموع روزانه ۵ میلیون بشکه یا حدود ۵ درصد از تقاضای روزانه جهانی از تولید خود بکاهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر