/
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

در بخش دوم نمایشگاه موزه ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب چه می گذرد؟

بخش دوم نمایشگاه موزه‌ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب که در سالنی مجزا و مجاور بخش نخست واقع شده است، تاریخچه و افتخارات صنعت نفت جنوب را منقوش بر دیوارهای پیرامونی و موزه ماشین آلات مورد استفاده در صنعت نفت را با قدمتي بيش از نيم قرن در دل دارد که نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي‌کند.
کد خبر : ۶۰۲۳۳

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب از ١٩ اسفندماه در اهواز میزبان علاقه‌مندان تاریخ صنعت نفت و گاز است.
 
بخش نخست این نمایشگاه که روزانه جمع کثیری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند؛ شامل چندین غرفه از شرکت های فعال بهره برداری نفت و گاز و سالن گنجینه نمایش اسناد تاریخی صنعت نفت، گاز و حفاری خوزستان، موزه پخش فرآورده های نفتی آبادان، کارگاه ماشین افزار، مدیریت مرکز موزه ها و اسناد تاریخی وزارت نفت و دو شرکت ملی گاز و حفاری ایران است.
 
بخش دوم نمایشگاه که در سالنی مجزا و مجاور بخش نخست واقع شده است، تاریخچه و افتخارات صنعت نفت جنوب را منقوش بر دیوارهای پیرامونی و موزه ماشین آلات مورد استفاده در صنعت نفت را با قدمتي بيش از نيم قرن در دل دارد؛ همچنین تأسیسات سطح الارضی واحد بهره برداری مستقر شده با اندازه عملیاتی در اين بخش از نمايشگاه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
 
افزون بر آن امکان بازدید از دو کارگاه مکانیک و برق برای علاقه مندان محیا شده است، قدمت این کارگاه ها به ۶٣ سال گذشته باز می گردد، که هم اکنون نیز بخش قابل توجهی از دوره های فنی و مهارتی کارکنان مناطق نفت خیز جنوب در این مجموعه برگزار می شود.
 
کارگاه های برق، ابزار دقیق، الکترونیک و ماشین در ٣ فضای کارگاهی با مساحت ۶٠٠ متر مربع بالغ بر ٧٠٠ تجهیز انباردار و غیر انباردار جهت آموزش به کارکنان فعال هستند.
 
کارگاه جوشکاری، تراشکاری، پمپ، کمپرسور، توربین و اتومکانیک در چهار فضای آموزشی و کارگاهی با مساحت حدود ١۶٠٠ متر مربع و بالغ بر ١٢٠٠ تجهیز اموال دار و غیر اموال دار در راستای آموزش فنی هنرآموزان گام های موثری برداشته است.
 
گفتنی است این دو واحد در سال های ١٣٩٢ الی ١٣٩٧ در مقطع کاردانی با عنوان دانشگاه علمی کاربردی نفت خیز جنوب پذیرش دانشجو داشته است.
 
لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند از ١٩ تا ٢٢ اسفندماه در ساعات ٩ صبح الی ١٧ عصر با حضور در آموزشگاه سابق کارآموزان صنعت نفت از این نمایشگاه بازدید کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر