/
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا انجام شد

دیدار مسئولان فرهنگی ساتبا با خانواده شهیده "عشرت اسکندری"

مسئولان فرهنگی ساتبا، امروز، ۲۰ اسفند، به مناسبت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) با حضور در منزل خانواده شهیده "عشرت اسکندری"، با همسر و دیگر اعضای خانواده این شهیده والامقام ترور شده توسط منافقین در دوران دفاع مقدس، دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر : ۶۰۲۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی  ساتبا،محمدجان خدادادی، مسئول امور ایثارگران ساتبا در این دیدار صمیمانه و گرم، ضمن عرض ادب و ارادت به خانواده شهدا و جانبازان گرامی انقلاب اسلامی، سلام دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو، دکتر سارا آهنگر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارمندان ساتبا را به این خانواده شهیده والامقام رساند و در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان متولی باید از پتانسیل خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برای حل مسایل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند چرا که شهدا برای حفظ انقلاب و کشور فداکاری کردند و از جانشان گذشتند و دیدار با خانواده شهدا به همگی برکت و درس بزرگی می دهد تا در کارشان و زندگیشان موفق تر باشند.
وی با تقدیر از خانم فاطمه عربی، همسر دوم محسن اسکندری و همسر شهید حجت الله ملانامیله برای فداکاری در پرورش چهار کودک شهیده عشرت اسکندری، اضافه کرد: سرکار خانم فاطمه عربی با وجود آنکه همسر شهید بودند و سختی های زیادی در زندگی متحمل شده بودند با ایثار و از خودگذشتگی و با وجود سختی های زندگی با یک جانباز، فرزندان این شهیده را به درستی پرورش دادند که نشان دهنده نگرش بزرگ و طرز فکر این زن گرانقدر دارد.
معصومه اسکندری، فرزند شهیده عشرت اسکندری ادامه داد: خانم فاطمه عربی در راه حضرت زینب (س) قدم برداشتند و از خود گذشتگی زیادی حتی بسیار بیشتر از دیگر همسران شهدا از خود نشان دادند چرا فرزندان شهید دیگری را در دامان خود پرورش دادند، ضمن اینکه با فردی ازدواج کردند که خود جانباز بود و جراحت های زیادی در جنگ متحمل شده بود. ویژگی چنین فردی با هیچ معادله مادی و دنیوی قابل درک نیست.
محسن اسکندری، جانباز جنگ هشت سال دفاع مقدس و همسر شهیده عشرت اسکندری در این دیدار ضمن تاکید بر یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و کشور، خاطرنشان کرد: یاد شهدا علاوه بر ایران در همه کشورها گرامی داشته می شود چرا که اگر شهدا فداکاری نمی کردند این کشور باقی نمی ماند. شهدا، ایثارگران و جانبازان در زندگی به مادیات دنیا توجهی نداشتند و از فرزندان و زندگی شان برای حفظ وطن و ادامه یافتن راه امام (ره) گذشتند و برای آنان موضوعی ارزشمندتر از حفظ انقلاب نبود و به همین دلیل یاد شهدا نباید فراموش شود.
وی با اشاره به روزهای سخت هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران، با ذکر خاطراتی از رشادت های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: شهیده عشرت اسکندری در عهد و پیمان ازدواج با بنده جلوتر پیش رفت و برای اعزام به جبهه پیش قدم شده بود و هیچگاه برای اعزام شدنم به جبهه های جنگ در مریوان کردستان مخالفتی نمی کرد. با وجود آنکه منافقین به دنبال شهادت بنده بودند اما همسرم همیشه می گفت اجازه بده من در خانه را باز کنم و یک ماه پیش از شهادت نیز گفته بود که شهید خواهد شد.
حجت الاسلام احمد شیخ قمی، مسئول فرهنگی ساتبا نیز در این دیدار با بیان اینکه خانواده های شهدا سندداران هستند و قران می گوید عده ای هستند که قبل از خودشان اعمالشان فرستاده می شوند در حالیکه در قید حیات هستند و مصداق آن خانواده های گرانقدر شهدا هستند. از حضرت زینب (س) پرسیدند در اسارت چه گذشت که او در پاسخ می گوید هر آنچه دیدم زیبایی بود چرا که باطن آن واقعه را می دید.
به گزارش ساتبا، در این دیدار که با حضور حجت الاسلام احمد شیخ قمی، مسئول فرهنگی ساتبا، محمدجان خدادادی، مسئول امور ایثارگران ساتبا، معصومه اسکندری، دبیر شورای فرهنگی ساتبا و سعیده محمدنژاد، مدیر روابط عمومی ساتبا برگزار شد، بر ارج نهادن به مقام ایثارگران و خانواده شهدا و معرفی مقام و ارزش آنان به جامعه به عنوان گروهی که برای حفظ انقلاب اسلامی جان فشانی و فداکاری کردند، تاکید شد.
به گزارش ساتبا، شهیده عشرت اسکندری، متولد سال ۱۳۳۵ در شرایطی که مادر چهار کودک بود، در چهارم شهریور ۱۳۶۱ در محله تهرانپارس تهران در منزل مسکونی خویش و در پیش چشمان چهار فرزندش توسط گروهک تروریستی مجاهدین خلق( منافقین) به شهادت رسید.
همسر این شهیده والامقام، محسن اسکندری متولد ۱۳۳۰ و جانباز است و پس از شهادت همسرش با خانم فاطمه عربی، همسر شهید حجت الله ملانامیله ازدواج کرد و این زن فداکار، فرزندان شهیده را با زیبایی و نیکویی پرورش دادند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر