/
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱

پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

آب مصرفی ۴۵ روستا با تعمیرات خط ۳۲ اینچ آب سردشت در کمتر از یک شبانه‌روز از سوی شرکت نفت و گاز آغاجاری به پایداری رسید.
کد خبر : ۶۰۷۴۴

 نبض نفت - جواد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: تأسیسات آب‌رسانی سردشت مربوط به شرکت نفت و گاز آغاجاری با استحصال آب از هفت حلقه چاه با ظرفیت هر چاه روزانه ۶ هزار متر مکعب، تأمین آب حدود ۴۵ روستای مسیر خط ۷۵ کیلومتری ۳۲ اینچ، تأسیسات صنعتی مسیر و تأمین بخشی از آب شهر امیدیه را به عهده دارد.
وی افزود: از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گزارش نشت شدید آب از خط ۳۲ اینچ خروجی چاه‌های آب واقع در زیر جاده سردشت بهبهان - گچساران اعلام شد که سبب هدر رفت  ۷ هزار متر مکعب آب می‌شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: به دلیل ترانزیتی بودن محور سردشت بهبهان - گچساران به‌عنوان گذرگاه استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد و عبور روزانه ۷هزار تردد از این مسیر، مجوز انسداد جاده به درخواست شرکت آغاجاری و با همکاری نماینده شهرهای بهبهان و آغاجاری در مجلس، فرمانداری بهبهان، بخشداری زیدون و اداره کل راهداری و پلیس راه استان میسر شد.
تقی‌زاده تصریح کرد: با توان شبانه‌روزی همکاران و اقدام‌های جهادگونه به کمک یک تیم ۱۵۰ نفری، در یک عملیات که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۷۲ ساعت زمان نیاز داشته باشد، موفق شدیم طی مدت ۲۴ ساعت کار برش و خاکبرداری جاده به طول ۳۰ متر، عمق ۴ متر، عرض ۳ متر انجام و لوله ۳۰ اینچ فرسوده جداسازی و لوله غلاف ۴۲ اینچ به طول ۳۶ متر و لوله جریانی ۳۰ اینچ جدید به طول ۴۰ متر جوشکاری و با نصب فلنج در دو سر لوله به شکل اسپول آماده و جای‌گذاری شد.
وی گفت: عملیات سنگ‌کاری، گذاشتن دال بتنی، خاک‌ریزی و آسفالت نیز بلافاصله آغاز و در ساعت ۶ صبح ۳۰ فروردین‌ماه جریان آب برقرار و آب‌رسانی با راه‌اندازی هفت حلقه چاه و آب‌دهی حدود ۴۰ هزار متر مکعب در روز آغاز شد.

 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر