/
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

بهره‌مندی ۱۶۵۰ روستا و ۳۳ شهر کردستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت استان کردستان از بهره‌مندی ۱۶۵۰ روستا و ۳۳ شهر این استان از گاز طبیعی خبر داد.
کد خبر : ۶۱۰۴۹

نبض نفت - احمد فعله‌گری گفت: گاز با عبور از دره‌های عمیق و مسیرهای کوهستانی به مناطق مرزی و ساکنان کوخ نشین کردستان رسیده است.
وی بیان کرد: کل تعهدات اشتراک‌پذیری پارسال ۱۸ هزار و ۱۰۰ مورد بود که با بررسی عملکرد در سال ۱۴۰۲ و تا پایان اسفندماه مازاد بر سقف تعهد اشتراک‌پذیری شهری و روستایی انجام شده است و ۲۳ هزار و ۱۱۶ مشترک جدید جذب شدند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: درصد پیشرفت در این بخش ۱۲۸ درصد و بیش از ۴۱۴ کیلومتر شبکه‌گذاری در بخش پروژه‌های شهری و روستایی بوده که این حجم بدون افزایش و عدول از سقف بودجه مصوب عمرانی انجام شده است.
فعله‌گری با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌ ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه ۳ میلیارد  و ۶۹۶ میلیون مترمکعب در استان مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم، تصریح کرد: این استان اکنون دارای ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۹۹۷ مشترک شهری، ۱۷۶ هزار و ۵۵۶ مورد روستایی و ۲ هزار و ۷۳۹ مشترک صنعتی است.
وی با بیان اینکه جمعیت استان کردستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از این عامل انرژی، اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان نصب شده که ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهرها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستاها و ۱۵۱۳ علمک برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: حجم شبکه‌گذاری در این استان ۱۳ هزار و  ۲۶۴ کیلومتر است که بیشتر این شبکه‌گذاری‌ها در روستاهای استان اجرا شده که ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در روستاها، ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در شهرها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است.
فعله‌گری درباره عملکرد شرکت گاز استان کردستان در بخش نصب انشعابات در سال ۱۴۰۲  توضیح داد: یکی از اهداف راهبردی پارسال، نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک پیشرفت ۱۵۶ درصدی داشت و در بخش ظرفیت‌سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار مترمکعب در ساعت بود، با ظرفیت‌سازی  ۲۵ هزار و ۲۱۶ مترمکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی را محقق کرد.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند و همسو با تحقق بخشیدن شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان را در دستور کار داریم و زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر اینکه با توجه به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با همه توان و قدرت در نظر داریم ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی این استان را به شبکه سراسری وصل کنیم.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر