/
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

بیش از هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه مشترکان در کردستان بهینه‌سازی شد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و ۳۷۱ واحد موتورخانه منازل مسکونی، واحدهای تجاری و ادارات دولتی در استان اصلاح و بهینه سازی شده است.
کد خبر : ۵۳۶۵۸

نبض نفت- احمد فعله گری روز دوشنبه  اظهار کرد: برای اجرای این طرح که شامل ۴۵۱ اشتراک دارای موتورخانه می‌شود، ۷۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز هزینه شده است.

وی ادامه داد: از موتورخانه‌های بهینه‌سازی شده، ۴۲ درصد در بخش خانگی، ۳۵ درصد در بخش آموزشی، ۲۱ درصد در بخش ادارات دولتی و یک درصد هم در بخش تجاری و مذهبی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه مشترکان از سال ۱۳۹۹، افزود: مشترکان دارای سیستم حرارت مرکزی، می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.goc.nigc.ir در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای آن به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

فعله گری یادآور شد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور اجرا می شود و بهینه سازی موتور خانه های مشترکان خانگی، تجاری، اداری و مدارس با هزینه شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذی صلاح انجام می شود.

وی اضافه کرد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها شامل سه بخش عایق‌کاری کلیه لوله های آب گرم، مخازن و کویل ها، تنظیم و سرویس مشعل و نصب رسوب گیر الکترونیکی است.

در حال حاضر ۳۳ شهر و هزار و ۵۷۳ روستای استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است.

  • منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر