/
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد

صنعت پتروشیمی؛ بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پترشیمی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی برای کالاهای ساخت بار اول باید فعال‌تر شوند، گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می‌روند.
کد خبر : ۶۱۱۲۸

نبض نفت - مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در نخستین روز از برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بازدید از غرفه‌های سازندگان داخلی بیان کرد: مصمم به داخلی‌سازی همه نیازهای صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی هستیم و تا چهار سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.
وی ادامه داد: طرح‌های پتروشیمی مختلفی در کشور فعال هستند و سازندگان ایرانی می‌توانند بسیاری از نیازهای این طرح‌ها را همسو با جهش تولید تأمین کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش‌ فنی، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های نوین می‌تواند به تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه صنعت پتروشیمی منجر شود.
شاهمیرزایی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی باید در زمینه ساخت کالاهای ساخت بار فعال‌تر شوند، گفت: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی بزرگ‌ترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می‌روند.
وی با اشاره به راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی، افزود: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.
معاون وزیر نفت تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.
بیست‌وهشتیمن نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغازبه‌کار کرد. این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» تا ۲۲ اردیبهشت‌ دایر است.

 

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر