/
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

شرکت توسعه پترو ایران، دست توانمند توسعه صنعت نفت و گاز

مدیرفنی شرکت توسعه پترو ایران گفت: چندین پروژه اجرایی و مطالعاتی توسط شرکت توسعه پترو ایران در حال انجام است.
کد خبر : ۶۱۱۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت توسعه پترو ایران، حبیب زاده مدیرفنی شرکت توسعه پترو ایران در گفتگو با خبرنگار این شرکت در محل بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش گفت: شرکت توسعه پترو ایران به عنوان یک شرکت اکتشاف و تولید در بخش بالا دستی صنعت نفت و گاز ایران فعال است و بیشتر به مباحث توسعه میادین نفت و گاز می‌پردازد.
وی ادامه داد: فعالیت های ما از مرحله اکتشاف آغاز و در ادامه مطالعه میادین نفت و گاز را جهت توسعه دنبال می‌کنیم. در نهایت مطالعات انجام شده منجر به صدور سندی به نام DPOP یا MDP می شود؛ که برنامه جامع توسعه و بهره برداری میادین نفت یا گاز را شامل میشود. پس از تکمیل این سند و عقد قرارداد با کارفرما برای توسعه میدان حاصل شود؛ پروژه اجرایی توسعه میدان آغاز می شود
مدیرفنی شرکت توسعه پترو ایران تصریح کرد: این شرکت در خصوص توسعه میادین نفت و گاز در هر دو نوع میادینی که فعال هستند و در حال تولید می باشند و همینطور میادینی اصطلاحا دست نخورده هستند، فعالیت های توسعه ای انجام می دهد.
حبیب زاده اظهار کرد: شرکت توسعه پترو ایران یکی از مهم‌ترین نهادهای توسعه صنعت نفت و گاز ایران است.در همین راستا می توان به دستاورد های مهم این شرکت در به سرانجام رساندن پروژه مهم سیری و همینطور توسعه لایه نفتی پارس جنوبی اشاره کرد که موجب افزایش ۱۶هزار بشکه ای تولید نفت جمهوری اسلامی ایران شد. در حال حاضر نیز شرکت توسعه پترو ایران در حال اجرای پروژه حفاری ۹ حلقه چاه گازی است که کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس است.
وی ادامه داد: توسعه دو میدان بینک و منصور آباد نیز از دیگر پروژه های توسعه ای این شرکت است که در میدان منصورآباد هفت حلقه چاه حفر شده است. همچنین پروژه های مطالعاتی میادین سروستان و سعادت آباد و همچنین میدان گازی آغار انجام شده است و امیدواریم که طرح توسعه این میادین نیز به مرحله اجرا برسد.
حبیب زاده در پایان تاکید کرد: طرح توسعه میادین دیگری نیز توسط شرکت توسعه پتروایران در دست بررسی است اما به این دلیل که هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است از افشای جزئیات آن معذوریم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر