/
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
بازار طلا و سکه؛

۳ مسیر مهم پیشِ روی سکه/ طلا از غیبت دلار بهره برد/ پیش بینی قیمت سکه امروز 26 خرداد 1403

معامله گران در نخستین روز هفته سه سناریو برای قیمت امروز سکه پیش بینی کرده‌اند و باید دید در نهایت فلز گرانبهای داخلی چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.
کد خبر : ۶۱۷۳۲

 نبض نفت -  بهترین کلمه برای توصیف وضعیت این روزهای بازار طلا و سکه است و روند قیمتی معاملات در طی سه هفته اخیر و عدم نوسان موثر و چشمگیر در جناح کاهشی یا افزایشی بازار هم مهر تاییدی بر این ادعا می زند.
قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته در حالی بسته شد که شاهد نوسان کاهشی در محدوده رنج بودیم و هر سکه امامی با نرخ 40 میلیون و 150 هزار تومان به کار خود پایان داد. روندی که در جریان معاملات پشت خطی شنبه تداوم پیدا نکرد و فلز گرانبهای داخلی با افزایش قیمت در محدوده 40 میلیون و 400 هزار تومان نرخ گذاری شد. به عقیده معامله گران پیشروی سکه در کانال 40 میلیون تومان، ناشی از افزایش ارزش اونس طلا در جریان معاملات روز جمعه است که با رشد 15 دلاری به 2330 دلار رسید. طلای جهانی امروز هم در مسیر افزایش گام برداشته و در لحظه نگارش این گزارش 2333 دلار قیمت خورده است.
به گفته معامله‌گران با توجه به آغاز تعطیلی بازار ارز کشورهای همسایه ایران از امروز، دلار دیگر بازیگر اصلی بازار طلا و سکه نخواهد بود و فارغ اخبار سیاسی و سیگنالی که برای معاملات دارند، چشم سکه به روند حرکتی اونس دوخته شده است و طلای جهانی این هفته در بازار حرف اول و آخر را خواهد زد. به گزارش اقتصادنیوز، پیش بینی معامله گران درباره قیمت امروز سکه در سه محور قابل بررسی است؛ برخی معتقدند با توجه به اینکه سکه معاملات روز پنجشنبه را زیر مرز مهم 40 میلیون و 200 هزار تومان و با نرخ 40 میلیون و 150 هزار تومان به پایان برد؛ در صورت ماندگاری در این محدوده و تثبیت روزانه، می‌تواند مسیر کاهشی را با شیب بیشتری ادامه دهد. به عقیده این گروه اگر سکه زیر مرز 40 میلیون و 200 هزار تومان ماندگار شود، تا مرز حمایتی 39 میلیون و 600 هزار تومان پایین خواهد آمد و همچنین کف جدید 39 میلیون و 200 هزار تومان هم برای فلز گرانبهای داخلی در دسترس خواهد بود.
گروهی دیگر از معامله گران اما با استناد به افزایش قیمت اونس طلا و همچنین پیشروی سکه در جریان معاملات پشت خطی، معتقدند امروز در بازار قیمت سکه از مرز 40 میلیون و 200 گذر کرده و با تثبیت بالای آن وارد فاز افزایشی خواهد شد. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، سومین و آخرین پیش بینی قیمت سکه در جریان معاملات امروز به تغییرات حباب قیمتی سکه و طلای آبشده اختصاص دارد. به عقیده معامله گران با توجه به بالا بودن حباب اقلام سکه در جریان معاملات روز پنجشنبه و همچنین افزایش قیمت اونس به عنوان یکی از مولفه های موثر بر قیمت سکه، میل به افزایش در جریان معاملات امروز وجود دارد. به گفته این گروه حباب مثبت طلای آبشده و حرکت افزایشی اونس طلا هم می تواند جناح افزایشی را در بازار امروز تقویت کند.

 

 

 

 

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر