/
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

مردم ایران هیچ وقت در زمین رژیم صهیونیستی بازی نکرده اند

وزیر نیرو در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای مقابله با کم‌آبی، گفت: هدف از این اظهارات، توسعه تنازع بر سر آب است اما مردم ایران هیچ وقت در زمین این رژیم غاصب بازی نکرده است.
کد خبر : ۸۰۴۷

به گزارش نبض نفت - «رضا اردکانیان» امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سرنوشت این رفتار هم متفاوت از بقیه پنبه دانه هایی که در چهار دهه گذشته در خواب مصرف کردند، نخواهد بود.
وی ادامه داد: نخست وزیر این رژیم یا هر فرد دیگری که در ارتباط با بحث مدیریت آب ادعا دارد، می داند ایران از جمله کشورهایی است که سابقه چندهزار ساله اش در مدیریت آب به رسمیت شناخته شده است و از این نظر ما می توانیم منبعی برای سایر نقاط دنیا باشیم و روش ها و شیوه های سازگاری با کم آبی و استفاده بهینه از آب را ترویج دهیم.
اردکانیان با بیان اینکه «البته مشکلاتی داریم و بحثی در این نیست و نیازمند استفاده فناوری های جدید هستیم»، گفت: ما یک کشور عضو رسمی جامعه بین الملل هستیم و طبیعتا دسترسی کافی به همه ابزارها و فناوری ها در این زمینه ها را داریم و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.
وی در مورد پیام ویدئویی بنیامین نتانیاهو، با اشاره به امضای قرارداد صلح در سالهای دور بین رئیس دولت وقت فلسطین و نخست وزیر وقت اسراییل، گفت: همان زمان هم اصلی ترین مواد قرارداد و پیوست های آن مرتبط با آب بود؛ در آن زمان نیز به دنبال آن بودند تا با استفاده از علم روز بتوانند حق آبه های رسمی و قانونی کشورهای عربی را به نوعی نادیده بگیرند.
عضو هیات وزیران دولت دوازدهم، اضافه کرد: تئوریزه کردن تنازع و جنگ آب را، این مجموعه (اسرائیل) آغاز کرد.
وزیر نیرو تصریح کرد: احتمالا اکنون هم با توجه به بعضی بی مبالاتی هایی که برخی از تریبون داران ما از خود نشان داده اند، شاید به هوس افتاده اند از طریق این سایت یا فعالیت هایی نظیر این می توانند تنازع بر سر آب را توسعه دهند و به این طریق اطلاعاتی در مقیاس استان ها، شهرها و روستاها را جمع کنند و بدانند که بر سر آب و کم آبی چه اختلافاتی وجود دارد.
اردکانیان تاکید کرد: وظیفه کسانی که دسترسی به تریبون دارند این است که مراقبت بیشتری داشته باشند و موضوع حساس آب را از لیست موارد رقابت های سیاسی و اجتماعی خود خارج کنند و اجازه دهند مسئولان مستقیم این کار، با کمک مردم مسایل را حل کنند.
این خبر تکمیل می شود

 

منبع:ایرنا

 

 

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر