/
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

تلاش روسیه برای کسب سهم بیشتر از بازار جهانی نفت

فرصت طلبی روسنفت برای افزایش تولید نفت، نشت نفت در آب های هلند، برداشت متفاوت عربستان از توافق جدید اوپک و بدل شدن چین به بزرگ ترین وارد کننده گاز در جهان مهمترین اخبار جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر : ۸۳۹۶

به گزارش نبض نفت، به نقل از رویترز، «ایگور سچین» مدیرعامل روسنفت اعلام کرد: درصورت رویارویی بازار جهانی نفت با کمبود عرضه، این شرکت می تواند سهم بازار خود را افزایش دهد.

به گفته سچین، تحلیلگران بازار نفت درباره کمبود عرضه در 10 سال آینده اتفاق نظر دارند اما افزایش تقاضا با کاهش تولید تداخل پیدا می کند به طوری که تا سال 2025 میلادی با 700 میلیون تا 750 میلیون تن در سال کمبود نفت روبرو خواهیم بود. برای مقابله با چنین مشکلی، نیاز به 15 میلیون بشکه نفت افزایش تولید روزانه جهانی داریم.

روسنفت بزگترین تولیدکننده نفت روسیه حدود 40 درصد از مجموع تولید نفت این کشور را تشکیل می دهد.

فعالیت عمده رونسنفت اکتشاف، استخراج، پالایش نفت خام، گاز طبیعی و تولید محصولات پتروشیمی و دفتر مرکزی این شرکت در مسکو است.

نشت نفت در بندر روتردام

به گزارش رویترز، مسئولان بندر روتردام هلند خبر دادند که در پی ایجاد حفره در یک نفتکش، مقدار قابل توجهی نفت سنگین وارد آب های این منطقه شده است.

به گفته منابع آگاه، در این حادثه 220 تن نفت وارد آب های هلند شد.

براساس این گزارش، در همان ساعات اولیه حادثه، مقدار زیادی از این نفت پاکسازی شد اما برخی بخش های آب هنوز آلوده به نفت است.

تیم نجات جانوران دریایی نیز اعلام کرد که چند گروه حفاظت از محیط زیست در حال فعالیت در آب های بندر هستند تا جان هزار پرنده که در لکه های نفتی گرفتار شده اند را نجات دهند.

تفسیر متفاوت عربستان از توافق جدید اوپک

به گزارش رویترز، اوپک و گروهی از تولیدکنندگان غیراوپکی، ابتدای هفته جاری توافق کردند که میزان پایبندی خود به توافق کاهش تولید را به سطح 100 درصد بازگردانند اما به تعبیر «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان، آن معنای تخصیص مجدد سهمیه تولید به کشورهایی است که قادر به تولید بیشتر نفت نیستند و کشورهایی نظیر عربستان و دیگر تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس می توانند، تولید خود را بالا ببرند.

اما «حسین کاظم پوراردبیلی» نماینده ایران در اوپک گفت: در نشست مشترک روز شنبه اوپک و غیراوپکی ها و همچنین نشست داخلی اوپک، هیچ توافقی بر سر تخصیص مجدد سهمیه تولید به کشورها صورت نگرفت.

به گفته کاظم پور اردبیلی، چنین چیزی صحت ندارد؛ گرچه ممکن است برخی این کار را انجام دهند اما این خلاف توافق است.

چین ابر واردکننده گاز در جهان شد

به گزارش پایگاه خبری ماریتایم اکسکیوتیو، چین در واردات گاز طبیعی از ژاپن نیز سبقت گرفته است به طوری که خریداران این سوخت پاک در چین 34 میلیون و 900 هزار تن گاز را در سال جاری میلادی تا ماه مه (اردیبهشت - خرداد) وارد کردند.

این رقم برای ژاپن 34 میلیون و 500 هزار تن بوده است.

اما چین تصمیم گرفته است تا نیروگاه های زغال سنگ سوز خود را به گاز سوز بدل کند و انتشار آلاینده ها را کاهش دهد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر