/
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
در اقدام تلافی‌جویانه

چین آمریکا را تهدید کرد

چین در اقدامی تلافی‌جویانه علیه آمریکا تهدید کرد روی 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه‌گذاری می‌کند.
کد خبر : ۹۶۷۶

در اقدام تلافی‌جویانه چین آمریکا را تهدید کرد/تعرفه‌گذاری روی 60 میلیارد دلار کالای آمریکاییخبرگزاری فارس: چین آمریکا را تهدید کرد/تعرفه‌گذاری روی 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی

چین در اقدامی تلافی‌جویانه علیه آمریکا تهدید کرد روی 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه‌گذاری می‌کند.

چین اعلام کرده در نظر دارد روی 5207 محصول آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار تعرفه اعمال کند. این اقدام تلافی‌جویانه چین در برابر اقدامات اخیر آمریکا در اعمال تعرفه روی محصولات چینی صورت می‌گیرد.

 تعرفه‌های اعمالی از سوی چین قرار است در محدوده 5 تا 25 درصد باشد.

 مقامات دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کردند که تاریخ اجرای این اقدامات بستگی به آمریکا دارد و چین این حق را برای ادامه اقدامات متقابل برای خودش محفوظ می‌داند.

 بر اساس اعلام وزیر بازرگانی چین، این گونه اقدامات در صورتی که واشنگتن به سیاست‌های تعرفه‌ای خود برای کالاهای چینی ادامه دهد سریعاً اجرا خواهد شد.

 این بیانیه پس از آن اعلام شد که آمریکا تهدید کرد روی 200 میلیارد دلار کالاهای چینی تعرفه 25 درصد اعمال خواهد کرد.

 بر اساس گزارش‌ها این اقدام از سوی آمریکا برای کاهش کسری تجاری آمریکا با چین انجام می‌شود. در ماه جولای واشنگتن نخستین گام جنگ تجاری را با چین کلید زد و روی 34 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 25 درصد اعمال کرد.

 بلافاصله چین هم در یک اقدام تلافی‌جویانه روی همان میزان کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کرد. دور بعدی تعرفه‌گذاری روی 16 میلیارد دلار کالا بود که از سوی هرد و کشور آمریکا و چین انجام شد.

 این مشاجرات تجاری بین پکن و واشنگتن در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ همواره تاکید دارد که کسری تجاری بین آمریکا و چین وجود دارد.

 ترامپ می‌گوید کسری تجاری بین آمریکا و چین سال گذشته به 320 میلیارد دلار رسیده است.

 رئیس جمهور آمریکا همچنین چین را متهم به اقدامات تجاری ناعادلانه می‌کند که به تعبیر وی نوعی دزدی هوشمندانه است.

 ترامپ می‌گوید چین ارز کشورش را عمداً دست‌کاری می‌کند تا میزان صادراتش افزایش یابد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد که مقامات چینی از آمریکا می‌خواهد تا به منطق برگردند و دست از اشتباهات خود بردارند تا شرایط مناسبی برای رفع مشکلات فعلی فراهم شود.

 منبع :خبرگزاری فارس

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر