/
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

اقدام‌های مسئولان ذی‌ربط برای توسعه صنعت بانکرینگ بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که بخش‌های دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی را در صنعت بانکرینگ فعال و حمایت و زیرساخت‌های آن را تقویت کند.
کد خبر : ۹۷۴۸

نبض نفت - اسدالله قره‌خانی با اشاره به جلسه عصر یکشنبه (۱۴ مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس که با حضور برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد، گفت: در این جلسه، موضوع بانکرینگ (سوخت‌رسانی با کشتی‌ها و شناورهای کوچک و بزرگ در دریا) و اقدام‌های مسئولان ذی‌ربط در این باره که در ماده ۴۸ برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است، بررسی شد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت بانکرینگ افزود: صنعت بانکرینگ به دلیل اهمیت آن به‌ویژه در خلیج‌فارس و دریای عمان می‌تواند یکی از فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سودآوری، ایجاد اشتغال و تامین سوخت و خدمات‌رسانی به شناورهای داخلی و خارجی باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که در این نشست مسئولان وزارت نفت، راه و شهرسازی، شرکت ملی نفتکش و هلدینگ انرژی در حوزه صندوق بازنشستگی حضور داشتند، گفت: نمایندگان در این نشست پرسش‌های خوبی مطرح کردند و پیشنهادهای مفیدی ارائه شد، دستگاه‌ها نیز درباره تکالیف قانونی و موانع پیش رو توضیح‌هایی ارائه دادند و پیشنهادهایی نیز از سوی نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد.

قره‌خانی با اشاره به این‌که موضوع بانکرینگ به تصمیم‌های کلان نیاز دارد، عنوان کرد: کمیسیون انرژی مجلس به دنبال آن است که بخش‌های دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی را در بخش بانکرینگ فعال و حمایت  و زیرساخت‌های آن را تقویت کند تا بتوانیم از این صنعت به نفع کشور استفاده کنیم.

منبع: شانا

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر