/
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
اطمینان خاطر رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش به مردم ایران:

صادرات نفت ایران برای یک لحظه هم متوقف نخواهد شد/مستند سانچی به زودی تهیه می شود

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش تاکید کرد با وجود شرایط تحریم، با تدابیر اتخاذ شده صادرات نفت ایران برای یک لخظه هم متوقف نخواهد شد.
کد خبر : ۱۰۰۱۳

به گزارش نبض نفت در حاشیه دیدار مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران با اصحاب رسانه کاپیتان نصرالله سردشتی مدیرعامل این شرکت ضمن تقدیر از زحمات اهالی رسانه به ویژه در جریان حادثه سانچی گفت: در آن حادثه و در چند روز اول شرایط مناسبی نداشتیم و اصلاً تجربه چنین رویدادی را هم نداشتیم.

سیداحمد مقیمی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش نیز ضمن قدردانی از خبرنگاران گفت: در حادثه سانچی ما متوجه شدیم که چقدر کار خبرنگاران حساس و سخت است. در آن حادثه هدایت افکار عمومی به سمت درست، یک کار بسیار سخت بود که با همراهی رسانه‏ها این کار محقق شد. مقیمی در خصوص تحریم و تدابیر اتخاذ شده برای عبور از این گذر تاریخی نیز گفت: بر اساس مصوبه هیئت مدیره قرار نیست مسائل تحریم را تشریح کنیم چرا که بر روی فرایند کار مجموعه تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

کاپیتان سردشتی که سابقه زیادی در شرکت ملی نفتکش دارد در خصوص تحریم های اخیر آمریکا و تاثیر آن بر فعالیت شرکت ملی نفتکش گفت: بیش از 40 سال است که در شرکت ملی نفتکش حضور دارم و باید تاکید کنم که این شرکت وظایف خود را در مقاطع حساس تاریخی از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های چند سال قبل به خوبی انجام داده است و در این شرایط تحریم نیز به خوبی از آن عبور خواهیم کرد.

مقیمی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در بخش دیگری از گفتگوی صمیمانه خود با اصحاب رسانه گفت: در دوره قبلی تحریم ها با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه ما وجود داشت روند صادرات نفت حتی برای یک روز و یک لحظه متوقف نشد. البته در مورد برخی موضوعات به مصلحت نیست که الان در خصوص آنها صحبت شود.

رسانه ‏های خارجی زودتر از رسانه‎های داخلی اخبار اولیه سانچی را منعکس کردند

مقیمی در بخش دیگری از صحبت های خود به نحوه انتشار اخبار اولیه مربوط به سانچی اشاره کرد و گفت: به دلیل فاصله زیادی که محل وقوع حادثه سانچی با ایران داشت رسانه های خارجی زودتر از رسانه های داخلی اخبار این رویداد را منتشر کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در ادامه اظهار داشت: در روز اول این حادثه رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته ای داد که در این کمیته نمایندگان وزارت خارجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت حضور داشتند و موضوع را پیگیری می کردند.

مقیمی در خصوص بحث حضور غواصان در سانچی و یافتن اجساد نیز گفت: در این زمینه تلاش‎های زیادی انجام شد و چینی ها و حتی برخی از افراد در داخل ایران به ما خرده می گرفتند که شما به دنبال انجام یک کار محال هستید.

پرداخت حق و حقوق خانواده جانباختگان سانچی در گرو انحصار وراثت 19 خانواده است

وی در مورد حق و حقوق جانباختگان سانچی و میزان پرداخت به خانواده آنها نیز گفت: مشکل اصلی ما برای پرداخت حق و حقوق به خانواده جانباختگان بحث انحصار وراثت می باشد که از 30 خانواده ای که در این حادثه تلخ اعضای خانواده خود را از دست داده اند کار انحصار وراثت 11 خانواده انجام شده است. همچنین با پیگیری های زیاد و کمک دستگاه قضایی و سازمان ثبت احوال کشور گواهی فوت همه افراد صادر شده و مقدمات کار برای پرداخت حق و حقوق به خانواده جانباختگان فراهم شده است. مقیمی تصریح کرد: هر کدام از افراد جانباخته در حادثه سانچی را یک درجه ارتقا داده و مستمری آنها بر اساس این ارتقا در حال پرداخت است. همچنین به ازای هر فرد که در این حادثه حضور داشت یک نفر از اعضای خانواده آنها در شرکت ملی نفتکش استخدام شده است. مقیمی در مورد حق بیمه بین المللی افراد حاضر در سانحه نیز گفت: بیمه افراد که یک بیمه بین المللی بوده در حال پیگیری می باشد و تلاش می کنیم که این موضوع نیز به زودی حل شود. وی تصریح کرد: به خانواده های جانباختگان مبلغ 60 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده و هزینه مراسم های انجام شده برای همه افراد پرداخت شده است.

سانچی مستند و شبیه سازی می شود

سیدصاحب صادقی مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفتکش در این نشست از تهیه یک مستند در خصوص سانچی خبر داد و گفت تلاش می کنیم این مستند هر چه زودتر آماده شود. وی همچنین از شبیه سازی این حادثه تلخ خبر داد و گفت کار شبیه سازی نیز در حال انجام است.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر