/
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

ایجاد وفاق ملی برای سازگاری با کم ‌آبی

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با مشاور دفتر منطقه‌ای آب، فاضلاب و بهداشت سازمان ملل با اشاره به کم آبی در کشور، گفت: توسعه و تداوم راهبردهای مدیریت مصرف و ایجاد وفاق ملی برای سازگاری با کم آبی جزء مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو است.
کد خبر : ۱۰۰۷۹

به ‌گزارش نبض نفت  پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، فرهاد یزادن دوست در نشست امروز خود با "عمرالحطاب" مشاور دفتر منطقه‌ای برنامه آب، فاضلاب و بهداشت سازمان ملل با بیان اینکه کشورایران دارای آب وهوای خشک ونیمه خشک است، اظهارداشت: پراکندگی زمانی و مکانی بارش و کمبود منابع آب یکی ازویژگی‌های ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: از این رو یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما مسئله کمبود آب بوده و بیشترین نگرانی در خصوص مدیریت منابع آب است.

یزدان دوست با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسئول تامین آب و برق کشور است، عنوان کرد: توسعه و تداوم راهبردهای مدیریت مصرف و ایجاد وفاق ملی برای سازگاری با کم آبی جزء مهمترین استراتژی‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه است.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل تصریح کرد: بنابراین ارتقای آگاهی‌ها و مشارکت عمومی در میان اقشار مختلف جامعه از اصلی‌ترین مولفه‌های برنامه کاری ملی است و از دوران یادگیری دانش آموزان باید در مدارس آموزش های مدیریت مصرف بهینه آب داده شود

وی به رابطه خوب و مناسب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه اشاره کرد وافزود: در راستای افزایش مشارکت در سطح منطقه، ایران آمادگی خود را اعلام کرده است و امیدواریم در پی نشست امروز، شاهد افزایش همکاری های دوجانبه وزارت نیرو با یونیسف و سایر تیم‌های کشوری سازمان ملل متحد در ایران باشیم.

در ادامه "عمرالحطاب" مشاور دفتر منطقه‌ای برنامه آب، فاضلاب و بهداشت سازمان ملل با بیان اینکه دسترسی جهانی مقرون به صرفه و پایدار به حوزه‌های آب، فاضلاب و بهداشت یک مسئله مهم بهداشت عمومی در توسعه بین الملل است، بیان داشت: دراین موضوع، هدف اصلی توسعه پایداراست و توجه به آن می تواند سلامت، امید به زندگی، آموزش دانش آموزان و سایر مسائل مهم توسعه بین المللی را بهبود بخشد.

وی گفت: یونیسف به تجربه ایران در سطح منطقه درموضوع آب، فاضلاب و بهداشت نیازمند است و ضروریست تبادل لازم با کشورهای دیگر در انتقال تجربیات صورت پذیرد.

مشاور دفتر منطقه‌ای برنامه آب، فاضلاب و بهداشت سازمان ملل بر اعلام آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آب و فاضلاب تاکید کرد و عنوان داشت که "یونیسف" از همکاری مداوم با ایران استقبال خواهد کرد

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر