/
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

توانمند سازیِ عواملِ نظام فنی و اجرایی استان زنجان در زمینه آموزش HSE

در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای فنی استان زنجان؛ شرکت گاز استان، توانمند سازیِ عواملِ نظام فنی و اجرایی استان را در زمینه آموزش مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست؛ بر عهده گرفت.
کد خبر : ۱۰۱۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان این مطلب اظهار داشت: به همت واحد آموزش این شرکت؛ با برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست HSE؛ نزدیک به 130 نفر از عوامل نظام فنی و اجرایی استان؛ با اصول علمی و عملی این حوزه، بیشتر آشنا شدند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش اصول ایمنی و نکات مربوط به بهداشت و سلامت محیط کار در ادارات و دستگاه های اجرایی استان افزود: افتخار داریم در این دوره آموزشی یک‌ روزه، با حضور یکی از اساتید برجسته این حوزه؛ مباحث ایمنی و استاندارهای لازم را به اطلاع کارکنان ادارات رسانده و در راستای آشنایی و ارتقای سطح اطلاعات کارکنان دستگاه های اجرایی استان و استقرار نظام HSE گامی هر چند کوچک برداریم.

احمدلو تأمین سلامت و امنیت جانی افراد و ارتقای آن، حفاظت از سرمایه های ملی و تجهیزات با در نظر گرفتن تداوم پیشرفت کار مطابق برنامه ریزی صورت گرفته را به عنوان مهمترین رویکرد واحد HSE در حوزه ایمنی معرفی کرد و ابراز داشت: در این راستا شناسایی و ارزیابی مخاطرات محتمل در جریان فرآیند ها و فعالیت های شرکت ها و ادارات به منظور به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث، در اولویت قرار دارد.

وی ابراز داشت: تدوین استراتژی و عملیاتی کردن آن در بخش های مختلف سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمرکز اصلی واحد HSE می بایستی بر حفظ جان و سلامت کارکنان، پیمانکاران و ذی نفعان با تکیه بر رعایت الزامات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی باشد که با تلاش بی وقفه همکاران در راستای حفاظت از تاسیسات، ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامتی همکاران و مردم و حفظ محیط زیست به سطح مطلوبی رسیده ایم.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی به مباحثی چون آشنایی با مفاهیم HSEو تاریخچه آن در ایران و جهان، بررسی هزینه‌های حوادث، روش‌های کنترل ریسک، خطر، مخاطره و ابزارهای کنترلی اعمال ناایمن، معرفی مقدماتی مدل حوادث، موارد ایمنی، شرایط اضطراری و مدیریت آن پرداخته شد.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر