/
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

طراحی، ساخت و نصب رادیاتور خنک‌کننده روغن توربین سولزر در منطقه لاوان

با طراحی، ساخت و نصب رادیاتور خنک‌کننده روغن توربین‌های سولزر نیروگاه پارسیان منطقه لاوان، دمای روغن این توربین‌ها پایین آمده و کارایی آنها افزایش یافت.
کد خبر : ۱۰۳۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، مهندس آرش پورعباس سرپرست نیروگاه پارسیان در این باره گفت: به دلیل اینکه طراحی رادیاتور روغن توربین مطابق با شرایط آب و هوایی منطقه لاوان انجام نشده بود به‌ویژه در فصل گرما، دمای روغن از حد مجاز بالاتر می‌رفت و در عمل بهره‌برداری از بیشترین توان تولیدی توربین‌های سولزر (SULZER) امکان‌پذیر نبود بنابراین برای رفع این مشکل پس از بررسی‌های صورت گرفته طرحی توسط آقایان غلامی و احسانی ارائه شد که به وسیله آن رادیاتورهای جدید به صورت سری با رادیاتور قدیمی در مدار قرار می‌گرفتند. وی افزود: پس از تصویب طرح، اجرای ساخت رادیاتورها به شرکت پیمانکار واگذار شد و پروژه نصب و راه‌اندازی و PIPING آن توسط واحدهای تعمیرات منطقه صورت پذیرفت. وی گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح تاکنون امکان بهره‌برداری از بیشترین توان توربین‌ها تا 3.4 مگاوات فراهم شده است در حالی که پیش از آن بهره‌برداری بیش از 2.8 مگاوات امکان‌پذیر نبود.

گفتنی است، منطقه لاوان دارای 3 نیروگاه سلمان، پارسیان و رشادت است که وظیفه تامین برق مصارف عملیاتی و خدماتی از جمله واحد آب بخار، کارگاه‌ها، پمپ‌های پایانه SBM، تاسیسات و چاه‌های گازی، کمپ‌های مسکونی و دهکده لاوان را بر عهده دارند.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر