/
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

امدادرسانی کارکنان مجتمع دریایی سلمان به شناور حادثه‌دیده و نجات جان یکی از سرنشینان آن

کارکنان مجتمع دریایی سلمان موفق شدند ضمن امدادرسانی به شناور ماهیگیری که در آب‌های خلیج فارس دچار سانحه شده بود، یکی از سرنشینان این شناور را از مرگ حتمی نجات دهند.
کد خبر : ۱۰۵۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، در ساعت4:10 دقیقه صبح روز سه‌شنبه ششم شهریورماه، درخواست امداد پزشکی برای نجات یکی از ماهیگیران لنج صیادی ایرانی به دلیل بروز جراحت عمیق از چند نقطه و خونریزی شدید توسط اتاق کنترل مجتمع دریایی سلمان دریافت شد. از این‌رو همکاران اتاق کنترل با دستور رییس سکو، به شناور Edwin برای انتقال مصدوم به مجتمع دریایی سلمان اطلاع‌رسانی کردند. به دلیل مواج بودن دریا و ناممکن بودن پهلوگیری، لنج صیادی که در نزدیکی سکوی Q/2 دچار حادثه شده بود به شناور آماده‌باش سکو منتقل شد و در ساعت 5:45 دقیقه اقدام به تحویل مصدوم به سکو نمود.

در همه مراحل یاد شده پزشک سکو از طریق ارتباط رادیویی با لنج صیادی تمهیدات اولیه لازم در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت حادثه‌دیده را به ناخدای لنج اطلاع داده و پیگیری می‌کرد و از همان لحظات اولیه تحویل‌گیری مصدوم، با حضور همکاران واحد HSE و پزشک سکو در پهلوگیر سکوی Q/2، اقدامات اولیه برای انجام فوریت‌های پزشکی آغاز و مصدوم با کمک تعدادی از همکاران به درمانگاه سکو منتقل شد.

مصدوم در هنگام ورود به سکو دچار شوک و خونریزی بود که با اقدامات به موقع پزشک سکوی سلمان، جراحت‌های وی پانسمان شده و وضعیت وی به پایداری رسید.

در همین هنگام با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده از سوی مهندس بهمن یزدان‌پناه رییس مجتمع دریایی سلمان و عملیات دریایی منطقه لاوان با مرکز کنترل دریایی بندر عباس، مقدمات لازم برای انتقال فرد حادثه‌دیده با یک فروند بالگرد به مراکز درمانی فراهم شد و پس از انجام فوریت‌های پزشکی مورد نیاز در درمانگاه سکو، مصدوم با دو نفر همراه به مرکز درمانی جزیره کیش فرستاده شد.

فرد حادثه‌دیده که 35 ساله و ساکن آبادان است هم‌اکنون در بیمارستان کیش بستری بوده و مراحل درمانی وی در حال انجام است.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر