/
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

نفت خود را باوجود تحریم تولید و صادر می‌کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به هر نحوی نفت خود را صادر کردیم و تولید نفت متوقف نشد، در شرایط کنونی و با اجرای تحریم نیز نفت خود را تولید و صادر خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۰۷۲۸

نبض نفت - با اشاره به وظیفه سنگین وزارت نفت در شرایطی که آمریکا درصدد فشار و تحریم اقتصادی ایران است، گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده است که ما در دوران تحریم بودیم و امروز هم در دوره‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فکر تحریم‌های جدید است، پروژه‌های بسیاری در صنعت نفت به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: آمریکا اذعان می‌کند که صادرات نفت ایران را متوقف خواهد کرد، در حالی که ممکن نیست. ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به هر نحوی نفت خود را صادر کردیم و تولید نفت متوقف نشد، در شرایط کنونی و با اجرای تحریم نیز نفت خود را تولید و صادر خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که استمرار صادرات نفت کشور نماد پیروزی ملت ایران در مقابل تحریم‌های آمریکاست، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و مدیریت توانمند وزارت نفت، شاهد این موفقیت خواهیم بود و ثابت می‌کنیم که ادعای آمریکا مبنی بر متوقف کردن صادرات نفت ایران واهی است.

در همین حال، حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: ایران با دیپلماسی، محموله‌های نفت خام را به بازارهای جهانی صادر می‌کند و بدون تردید مشکلی برای فروش طلای سیاه ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که اوپک توان جایگزینی ایران را ندارد، افزود: فعالان بازار جهانی نفت می‌دانند که نبود ایران تاثیر خود را به سرعت بر این بازار می‌گذارد و قیمت‌ها را بیش از این بالا می‌برد و هزینه‌های خریداران نفت را افزایش می‌دهد.

امیری‌خامکانی عنوان کرد: ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را می‌فروشد، زیرا نفت ما خریداران خود را دارد و کشورهایی نیازمند نفت ایران هستند.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر