/
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

توسعه فناوری‌ واحد‌های مایع‌سازی و تصفیه گاز در دستور کار پژوهشگاه نفت

معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه در حصول توسعه فناوری‌ واحد‌های مایع‌سازی و تصفیه گاز پیشرفت‎های خوبی داشته است.
کد خبر : ۱۰۷۷۵

به گزارش نبض نفت به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، منصور بزمی، پژوهشگاه صنعت نفت را یکی از مراکز مهم در زمینه به‌کارگیری فناوری گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) دانست و افزود: این سازمان از هفت سال پیش همکاری‌های متعددی را در زمینه به‌کارگیری فناوری ال‌ان‌جی با شرکت ملی گاز ایران آغاز کرده و در همین زمینه پروژه‌های مختلفی تعریف شده و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عمده تمرکز پژوهشگاه در زمینه توسعه فناوری‌ واحد‌های مایع‌سازی و تصفیه گاز برای ورود به واحد‌های ال‌ان‌جی است که در این زمینه پیشرفت‌های خوبی به‌دست آمده است، به نخستین همایش جدا‌سازی کرایوژنیک هوا و مینی‌ال‌ان‌جی که طی روزهای گذشته در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد اشاره کرد و گفت: در همین زمینه، در حاشیه همایش، تفاهمنامه‌ای میان پژوهشگاه با یک شرکت چینی در زمینه اجرای پروژه‌های ال‌ان‌جی و نیز واحد‌های جدا‌سازی هوا در ایران با هدف توسعه فناوری‌های واحد‌های مایع‌سازی و تصفیه گاز برای ورود به واحد‌های ال‌ان‌جی امضا شد.

بزمی ادامه داد: نخستین واحد ال‌ان‌جی، سال ۱۹۶۴ در الجزایر برای صادرات به کشور فرانسه به بهره‌برداری رسید و هم اکنون ۷۰ کارخانه مایع‌سازی گاز طبیعی در دنیا وجود دارد که ۳۰۰ میلیون تن ال‌ان‌جی تولید میکنند.

به گفته وی، طبق برنامهریزیهای انجام شده، میزان تولید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۳۰ به سالانه ۷۰۰ میلیون تن خواهد رسید و هم‌اکنون سه کشور قطر، مالزی و استرالیا بزرگ‌ترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در دنیا هستند.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر