/
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

افزایش نگرانی از افت رشد اقتصادی جهان، بهای نفت را کاهش داد

قیمت نفت صبح روز پنجشنبه به دلیل کاهش اطمینان بازارها نسبت به تداوم افزایش رشد اقتصادی جهان و در نتیجه کاهش تقاضای این کالا، کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۱۰۹۲۸

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین، بازارها نگران کاهش رشد اقتصادی جهان هستند.

افزایش تنش های تجاری میان واشنگتن و پکن، احتمال کاهش رشد اقتصادی در جهان و کاهش مصرف انرژی را تقویت کرده است.

شرکت های آمریکایی در چین از سیاست افزایش تعرفه واردات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به شدت آسیب دیده اند و لابی های تجاری می کوشند تا دولت وی را متقاعد به تجدید نظر در این سیاست ها کنند.

دولت ترامپ از مقامات چینی خواسته اند تا مذاکرات تجاری در این زمینه آغاز شود.

قیمت نفت خام غرب تگزاس در ساعت 04:55 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار نایمکس نیویورک با 0.7 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به 69 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت دریای شمال نیز که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس آن قیمت گذاری می شود، در ساعت یاد شده به قیمت 79 دلار و 33 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به دیروز 0.5 درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، اوپک در گزارش ماه سپتامبر (شهریور-مهر) خود که بعد از ظهر دیروز منتشر شد، تقاضای جهانی نفت در سال 2019 را 100 میلیون و 230 هزار بشکه در روز پیش بینی کرد که از پیش بینی ماه گذشته آن اندکی کمتر است. اوپک علت این امر را بالا رفتن احتمال کاهش رشد اقتصادی جهان عنوان کرد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر