/
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

انجام بالانس دینامیكی و استاتیكی انواع روتورها در منطقه لاوان

با نصب یك دستگاه بالانس دینامیكی در واحد تولید انرژی و تعمیرات توربین منطقه لاوان، از این پس تعمیر و سرویس روتورها در کمترین زمان و با دقت بالا انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۰۹۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، مهندس غلامی معاون تولید انرژی، نوسازی و تعمیرات توربین در این زمینه گفت: با این دستگاه روتورهای صنعتی تا حدود 400 كیلوگرم به روش دینامیكی و استاتیكی با دقت بالا و برابر با استاندارد ISO 1940-1 و با دقت G2.5-G1 انجام می‌شود. وی افزود: تاكنون 5 روتور مختلف توربین راستون TA توسط كارشناسان این واحد رفع عیب و بالانس شده است كه همگی در سرویس قرار گرفته‌اند. به گفته وی، دیگر نیازی به انتقال روتورها برای بالانس به خارج از منطقه نیست و پس از یک تا دو روز و انجام بالانس و تست‌های لازم كه توسط كارشناسان این واحد صورت می‌گیرد روتورها آماده بهره‌برداری هستند و به این ترتیب در هزینه و زمان به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

به گفته وی با توجه به تجهیزات دواری كه در منطقه وجود دارند نیاز به یك دستگاه بالانس به شدت احساس می‌شد. بنابراین با حمایت مسئولان منطقه، این پروژه تعریف و شركت شاهین تنظیم صنعت كه در زمینه چنین تجهیزاتی تخصص داشت انتخاب و ساخت دستگاه بالانس متناسب با تجهیزات منطقه و استاندارد مورد نیاز بالانس این تجهیزات، آغاز شد. از آنجایی كه این دستگاه برای نخستین بار توسط یك شركت داخلی طراحی و ساخته می‌شد برای اطمینان از عملكرد مناسب آن، در آزمایشگاه ارتعاشات پژوهشگاه نیرو مطابق با استاندارد ISO 2953 مورد تست و ارزیابی قرار گرفته و تایید شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر